Hlavní navigace

Blogy nejsou mrtvé, mezi společnostmi Fortune 500 jejich počet stoupl

Daniel Dočekal

Společnosti na americkém prestižním žebříčku Fortune 500 mají v 139 případech (28 %) veřejný firemn blog, vloni byl podíl blogů mezi největšími americkými společnostmi 23 %, stejně jako v roce 2010. V roce 2008 to bylo pouze 16 %. V pětici největších najdete blog u Exxonu a Wall-Martu, zbylé tři (Chevron, ConocoPhillips a Berkshire Hathawa) blog nemají.

Společnosti na americkém prestižním žebříčku Fortune 500 mají v 139 případech (28 %) veřejný firemn blog, vloni byl podíl blogů mezi největšími americkými společnostmi 23 %, stejně jako v roce 2010. V roce 2008 to bylo pouze 16 %. V pětici největších najdete blog u Exxonu a Wall-Martu, zbylé tři (Chevron, ConocoPhillips a Berkshire Hathawa) blog nemají.

MIF17

Blogy mírně mění užití, v době sociálních sítí se stávají takřka nutným doplňkem pro firemní aktivity na Facebooku, Twitteru i Google+. Umožňují zveřejňovat informace na sociálních sítích, které nejsou suchým „PR“ sdělením a také nabízejí větší flexibilitu, než klasické způsoby zveřejňování firemních informací. Sociální sítě jsou populárnější než blogy, 73 % společností z Fortune 500 má aktivní účet na Twitteru – největší má Google s 4,7 milionem sledujících, následuje Whole Foods Market a Starbucks). Stránku na Facebooku má 332 společností (66 %) a největší má Coca-Cola (42 milionů fanoušků) následovaná Walt Disney a Starbucks). Blog je nejvíce využíván společnostmi v oblasti telekomunikací, komerčního bankovnictví a plynu/elektřiny.

Poznámka: čísla pocházejí ze studie, aktuální počty fanoušků a sledujících jsou již podstatně vyšší

Našli jste v článku chybu?