Hlavní navigace

BontonFun: český internet má nový zábavní portál

23. 6. 2000
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Včera byl odborné veřejnosti poprvé představen internetový portál BontonFun společnosti Bonton. BontonFun ve své podstatě pouze zastřešuje pět tématicky odlišných internetových stránek, ale protože všech pět webů patří Bontonu lze říci, že přináší pravidelné zpravodajství ze světa zábavy. Jaký tedy je nový portál?

Včera byl odborné veřejnosti poprvé představen internetový portál BontonFun společnosti Bonton. BontonFun ve své podstatě pouze zastřešuje pět tématicky odlišných internetových stránek, ale protože všech pět webů patří Bontonu lze říci, že přináší pravidelné zpravodajství ze světa zábavy. Jaký tedy je nový portál?

Na rozdíl od nedávno představeného internetového portálu Sféra má BontonFun původní obsah. Náplň BontonFunu však netvoří editoři, ale jedná se o výběr nejzajímavějších příspěvků z pěti dalších internetových stránek Bontonu. Robot portálu zveřejňuje na titulní straně BontonFunu pouze upoutávky, vedoucí na některý z pěti tématických webů. Nutno poznamenat, že klíčová úvodní strana portálu se svým tvůrcům příliš nepovedla a na první pohled působí poněkud nevkusným a těžkopádným dojmem. Počtem použitých barev BontonFun připomíná průkopnické počátky návrhů internetových stránek, kdy se designéři radovali z možnosti zobrazení 256 barev současně.

Co BontonFun ztrácí na grafickém provedení, získává na přehlednosti. Na titulní straně je tématicky rozčleněn výběr aktuálních článků ze světa filmu, hudby, videa a počítačových her. První část příspěvků je získávána z internetových stránek renomovaných titulů, jako kupříkladu Cinema a Kinofil, další pocházejí z relativně nových webových stránek iHudba a iHry, z nichž poslední jmenovaná je co obsahu zpracována poněkud diletantsky. Jádro BontonFunu však tvoří zejména zavedený internetový diskusní severer Průvodce, který je nyní vyveden v novém designu. Pomineme-li nově vytvořené servery iHudba a iHry, portál úspěšně kanibalizuje a zastřešuje obsah původně samostatných stránek.

Registrovaní uživatelé mají na BontonFunu nejen přístup k diskusním skupinám Průvodce, ale rovněž mohou psát vlastní recenze na filmy, hudbu či hry a případně hlasovat, na který titul se nejvíce těší, čímž se dostáváme k dalšímu rysu portálu – celý BontonFun na mne působí jako rozsáhlý a nákladný marketingový projekt, z něhož Bontonu pravidelně plynou důležité průzkumy trhu, a to – přes všechnu nákladnost projektu – podstatně levněji, než kdyby si je Bonton nechal ve stejném rozsahu provést specializovanou agenturou. Z pohledu společnosti, která v dnešní době zasahuje téměř do všech odvětví zábavního průmyslu, se jedná o velmi promyšlený tah. Zvlášť uvážíme-li, že BontonFun začne jistě časem vydělávat.

V budoucnosti by se podle slov ředitele Bonton Promotions, Reného Buřiče, měla nabídka informací v portálu obohatit kupříkladu o knižní nakladatelství Albatros a další dceřinné společnosti firmy Bonton, přičemž bude zřejmě panovat neochota rozšířit portál o „nerodinné“ stránky a služby. Osobně mě však na celém BontonFunu – vyjma trvajících technických nedostatků, mezi něž patří zejména chyby v přepínání záložek osobního nastavení – zaujaly dva projekty, z nichž jeden by měl být realizován v dohledné době, další až s určitým časovým odstupem. Prvním projektem by měla být internetová video a DVD půjčovna a druhým projektem bude pravděpodobně zpřístupnění služeb freemailu a webhostingu.

Internetová stránka video a DVD půjčovny je v současné době ve zkušebním provozu, přičemž internetová půjčovna bude poskytovat výhody zejména v široké nabídce snímků a možnosti doručení objednaného nosiče zákazníkovi prostřednictvím kurýrní služby – platí pouze pro oblast Prahy – a to do 60 minut od objednání. Standardu těchto služeb bohužel odpovídá i cena zapůjčení, která s donáškou činí 144 korun pro videokazetu a 164 korun pro DVD. V tomto případě jsem poněkud na rozpacích, zda si kýženou videokazetu (DVD je drahé) zapůjčit, nebo raději koupit. Výhodou služby je možnost platby převodem peněz z účtu Expandia Banky, což je vždy „méně bolestivé“, než zaplatit hotově a vidět, jak vám peníze mizí před očima.

Jako jediná výhoda připravovaného freemailu byla na včerejší tiskové konferenci zmíněna – řekl bych, že poněkud „mimo mísu“ – případná možnost využití Bontonem registrovaných internetových domén snímků. Tak nevím, ale domnívám se, že emailová adresa mirek.zeman@e­liskamaradadi­vocinu.cz by v dnešní době dynamické komunikace působila se svými 35 znaky poněkud bizarně (naštěstí má Bonton pro tento film registrovanou doménu podstatně kratší :-). Zajímavé řešení by ovšem měl připravit uživatelům webhosting, který by vyjma prostoru na serveru BontonFunu měl obsahovat i jakýsi zjednodušený redakční systém portálu, který by umožnil vytvářet internetové stránky i naprostým začátečníkům.

Jako součást internetových služeb společnosti Bonton by měl začít pracovat i Banman, internetový reklamní systém, zaměřený mimo jiné pravděpodobně i na menší servery, které si dosud provozování reklamního systému nemohli díky nízké návštěvnosti dovolit. Podle všeho bude systém Banman nabízet reklamu, ale Bonton nebude platit za kažkou impresi, ale pouze za imprese, které se mu podaří prodat. Záměrně píši „podle všeho“, protože v této otázce nemají dosud zjevně jasno ani představitelé Bontonu, nebo se jim to během včerejšího odpoledne nepodařilo dostatečně objasnit. Celý výklad na téma Banman zněl poněkud zmateně a nepřesvědčivě.

EBF24

V oblasti reklamy se Bonton zřejmě vcelku chytře bude snažit využít zkušeností, které má agentura Bonton Promotions a přestože projekt zatím má některá slabá místa, Bonton má oproti konkurenčním společnostem zásadní výhodu – téměř neomezeně dlouhou dobu může do svého internetového projektu nechat proudit finanční injekce. Navíc, díky širokému zázemí společnosti může Bonton většinu produktů a služeb produkovat „inhouse“ a nebýt na ničem a nikom závislý.

Mirek Zeman

Autor článku

Score => Lupa.cz => M&W => Advertures => McCann Prague => Leagas Delaney Hamburg / Prague => Dark Side => [?]

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).