Hlavní navigace

Bouřlivé změny v Internet Servisu

3. 3. 2000
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Tento týden se na Lupě již podruhé věnujeme českému trhu s Internetovou reklamou. Důvodem je převratný vývoj v Internet Servisu, zřejmě druhé největší Internetové mediální agentuře u nás, který opustilo několik klíčových zaměstnanců. Jaký bude mít tato skutečnost vliv do budoucna?

Internet Servis je společnost, která před několika lety vznikla odštěpením původní sekce v EUnetu Czechia, která se věnovala tvorbě WWW stránek, a v současné době je součástí holdingu ICZ, který sdružuje řadu významných IT firem. Postupem doby se Internet Servis poněkud rozkročil a poskytuje vedle web-designu také další služby, mimo jiné i v reklamní oblasti. V loňském roce měl podle odhadů v reklamě obrat 10 milionů korun, což ho řadí na poměrně slušné druhé místo za agenturou M.I.A.

Celé reklamní oddělení v průběhu dvou let vybudoval Peter Podolinský, který dříve působil v agentuře MARK/BBDO, takže měl odpovídající zkušenosti. Až donedávna byl také jeho jediným členem, což i jeho konkurenti vzhledem k výkonům Internet Servisu hodnotili s obdivem. Na přelomu roku se ovšem situace změnila: do Internet Servisu přešlo kompletní obchodní oddělení ze Seznamu (David Matyáš, Stanislav Vojta) a reklamní oddělení přijalo novou identitu divize Clickworx. Budoucnoust se zdála být růžová.

Minulý týden však přišlo vystřízlivění. Již na začátku týdne se začala šeptandou šířit informace o tom, že Clickworx opouští všechny tři klíčové postavy, včera byla tato informace potvrzena i oficiální zprávou, rozesílanou Internet Servisem. Podle Internet Servisu byli tito pracovníci přistiženi „při neoprávněném jednání s třetí stranou o prodeji části aktivit naší společnosti.“ Z tohoto důvodu Internet Servis opustil vedoucí reklamního oddělení Peter Podolinský, podle zákulisních zpráv jsou na odchodu také Vojta s Matyášem, ale oficiální oznámení o jejich osudu mlčí. Vedoucí reklamního oddělení je od nynějška Petra Červenková, která měla dříve na starosti především komunikaci se servery, nikoliv však s klienty.

Obě strany sporu zveřejnily svá stanoviska, v kompletním znění je najdete například v Pressu namodro (zde Podolinský a zde IS). Podolinský se netají tím, že hodlá vybudovat vlastní Internetovou mediální agenturu a vzhledem k jeho zkušenostem by se mu to podle mého názoru skutečně mohlo úspěšně podařit. Naproti tomu Internet Servis sice prohlašuje, že s Internetovou reklamou nehodlá skončit, osobně si však myslím, že se Clickworx bude z této rány vzpamatovávat jen velmi obtížně a Internet Servis tak fakticky přijde o své místo na trhu. Je navíc důležité si uvědomit, že reklama byla pro něj vždy jen určitou „přidruženou výrobou“, hlavní těžiště jeho činnosti tkví skutečně v tvorbě stránek.

BRAND24

Jedno je však jisté: na poli Internetových mediálních agentur můžeme velmi brzy očekávat velmi zajímavé zvraty. Jak jsem již tento týden zmiňoval v článku o M.I.A., na trh vstupují noví hráči z řad velkých mediálních agentur (např. Run Interactive), lecčehos bychom se však mohli dočkat i od některých Internetových firem: něco připravuje i Marko Zekič a podle dostupných informací jeho vazby na Mobil server nemusí být tak zpřetrhané, jak by se mohlo zdát.

Marek Antoš

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je někdejším šéfredaktorem serveru Lupa. V současné době už se psaní věnuje pouze v míře menší než malé, a to zásadně pro radost.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).