Hlavní navigace

Brněnské JIC chce začít investovat do startupů. Rozjíždí vlastní fond

15. 12. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Zatím jen 4,5 milionu korun, ale pokud bude JIC Invest úspěšný, kraj je ochotný přidat další peníze.

Raiffeisenbank to nevyšlo, tak si to udělali po svém. Jihomoravské inovační centrum (JIC) si v pátek na valné hromadě schválilo vytvoření nové dceřiné firmy, díky které by mohlo vstupovat do firem, které procházejí brněnskými startupovými programy.

Start nové společnosti se chystá na polovinu příštího roku. V počátku může využít zhruba 4,5 milionu korun z volných prostředků JIC. „Pilotní projekt na rok 2015 vyhodnotíme a za kraj jsme připraveni poskytnout další finance, pokud pomohou rozjezdu podnikání v kraji,“ komentuje novinku jihomoravský hejtman Michal Hašek

Brněnské centrum dosud nabízelo firmám jen půjčky, nyní do nich bude investovat výměnou za podíl. "Firmy, které vybereme ke spolupráci v rámci našeho centra, od nás získávají řadu služeb a desítky hodin konzultací. Výměnou za ně získáme například podíl ve firmě. Úspěšně zhodnocené podíly nám umožní do JIC Invest dávat nové prostředky pro další začínající technologické firmy,“ tvrdí šéf ředitel JIC Jiří Hudeček.

ebf - partner 1

Věci se daly do pohybu během prázdnin, kdy v JIC proběhla personální obměna. Odešli lidé, kteří stáli za startupovými programy a začalo se do jisté míry na novo pod vedením Vojtěcha Krmíčka. Ten vyhlásil změny, které kromě fondu znamenají i mnohem cílenější zaměření akcelerátoru

V Brně má ale fond JIC konkurenci v nedalekém Y Soft Ventures, které rozjíždí právě bývalý člověk z JIC – Miloš Sochor. Ten by měl mít podle posledního rozhovoru pro Lupa.cz k dispozici až půl miliardy korun, které by rád investoval do pětadvaceti firem. Podle JIC ale však nejde o konkurenci jako spíš o partnera. „Jsme otevřeni tomu, v některých případech investovat společně s Y Soft Ventures nebo s kýmkoliv jinými,“ tvrdí mluvčí JIC Helena Továrková.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).