Hlavní navigace

Čas strávený před televizí se neustále prodlužuje, dvě třetiny domácností deklarují HD příjem

13. 3. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Wikimedia
Absenci televizního přijímače přiznává pouze pět procent tuzemských rodin, diváci starší patnácti let tráví před obrazovkou necelé čtyři hodiny denně.

Podle kontinuálního výzkumu, který tvoří nedílnou součást Projektu crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu v České republice a pro Asociaci televizních organizací jej realizuje výzkumná agentura Nielsen Admosphere, je televizorem v současnosti vybaveno 95 procent českých domácností. 

Citovaného výzkumu se v loňském roce zúčastnilo 27 506 respondentů starších patnácti let z celkem 19 038 domácností. Kontinuální výzkum probíhá od roku 2001 a nabízí průběžný monitoring podrobné struktury české televizní populace, jejího chování, televizní vybavenosti a změny v oblasti příjmu televizního vysílání. Ročně probíhá kontinuální výzkum ve čtyřech vlnách.

HD přijímá přes šedesát procent diváků

Podle stejného zdroje navíc neustále stoupá počet minut, které diváci před televizní obrazovkou prosedí. Diváci starší patnácti let sledují televize průměrně tři hodiny a 45 minut denně, tedy o 31 minut déle, než tomu bylo před deseti lety. 

Navíc diváci sledují vysílání ve stále se zvyšující kvalitě, takřka dvě třetiny domácností vybavených televizorem na něm přijímají stanice ve vysokém HD rozlišení – v 62 procentech televizních domácností jsou přijímány stanice v HD rozlišení, což je o osm procent více než v roce 2016.

MMF24


Autor: Nielsen Admosphere

Průměrná denní sledovanost televizního vysílání za posledních deset let.

Roste i vybavenost domácností

Takřka devadesát procent televizních domácností má v současnosti doma alespoň jeden plochý televizor. V roce 2015 přiznávalo vlastnictví ploché obrazovky 82 procent tuzemských domácností.


Autor: Nielsen Admosphere

Neustále se zlepšuje i vybavenost domácností dalšími technologiemi, stoupá jak počet notebooků, tak smartphonů nebo tabletů, tedy zařízení, na kterých je již běžně konzumován televizní videoobsah. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).