Za celý letošek by měli lidé na celém světě dohromady utratit za nákup dodatečných přijímačů digitálního vysílání, tzv. set-top-boxů, v přepočtu 193,3 miliardy korun. Uvedla to průzkumová agentura Dell'Oro Group, kterou cituje ČTK. Výši cifry přispějí především Vánoce – za poslední letošní čtvrtletí se mají tržby oproti třetímu kvartálu zvýšit o 21 procent.
Ve třetím čtvrtletí se tržby za set-top boxy na světovém trhu meziročně snížily o dvě procenta, když počty prodaných zařízení klesly o sedm procent. Projevil se tak výprodej zásob mezi kabelovými operátory ve Spojených státech,
informuje ČTK. Naopak ve „vánočním“ čtvrtletí by se podle předpokladů analytiků set-top-boxů mělo prodat o 18 procent víc při o 21 procent vyšších tržbách daných zvýšenou průměrnou cenou zařízení.
A kdo set-top-boxy prodává ve světovém měřítku nejvíce? Pokud tipujete značky TechniSat, Strong nebo Golden Interstar známé z českého trhu, budete možná překvapeni. Světovou jedničkou v prodeji set-top-boxů je podle agenturních zpráv francouzský Thompson, za kterým následuje americká Motorola.
Vánoční prodej televizorů vede spotřebitele k tomu, aby si vylepšili nebo vyměnili televizní služby,
uvedl viceprezident Dell'Oro Greg Collins. Průzkumová agentura také předpokládá, že se zvýší podíl set-top boxů s vysokým rozlišením obrazu a s možností nahrávat digitální vysílání, napsala agentura Reuters.
V České republice se do letošního srpna prodalo set-top boxů 289 tisíc. I díky nižším cenám v poslední době také výrazně roste prodej televizorů se zabudovaným digitálním tunerem. Těch se prodalo 68 tisíc, když více než polovina těchto přístrojů našla kupce právě za prvních sedm měsíců roku. Třetím nejvíce pořizovaným zařízením se staly DVD přehrávače s digitálním přijímačem, ukázal průzkum společnosti GfK Praha.