Karta k T-Mobile televizi stojí 1 599 korun včetně DPH a zájemce za ni získá přístup k dvaceti bezplatným programům, stejně jako u Skylinku, který je faktickým provozovatelem satelitní televize od T-Mobilu. U Skylinku ale tatáž karta přijde na 1 999 Kč včetně DPH. Cenový rozdíl určuje doba, po kterou mohou noví zákazníci zkušebně využívat kompletní programovou nabídku, tedy i všechny placené programy. Zatímco u T-Mobile televize to je 20 dní, u Skylinku jsou to rovné dva měsíce. A jak zdůrazňuje šéf Skylinku Jaromír Glisník, jenom tyto dva měsíce bezplatného příjmu placených programů fakticky stojí více než 1 500 korun.
Na druhou stranu, zákazník nemá šanci ovlivnit, jak dlouhé je ono zkušební období pro příjem placených programů, a to ani v případě, že by je využít nechtěl. Skylink mu je prostě povinně zapne za dva měsíce a cenu tohoto promo vysílání si započítá do ceny karty. Stejně jak T-Mobile u svojí satelitní televize. Další satelitní služba CS Link používá podobnou metodu jako Skylink a za svoji kartu si účtuje úplně stejnou cenu: 1 999 Kč včetně DPH. Po startu T-Mobile televize ji ale zlevnila až na 1 590 korun, pokud se zákazník prokáže některou z věrnostních karet spravovaných společností Sphere Card (což jsou fakticky všechny věrnostní karty v různých obchodních sítích).
Cenová válka těchto tří satelitních služeb, které využívají nejatraktivnější satelitní pozici v Česku – 23,5 stupně východně – jasně ukazuje, že konečné maloobchodní ceny dekódovacích karet jsou ve skutečnosti dost vysoké a daly by se snížit. Pokud by tedy satelitní společnosti chtěly. Na druhou stranu, pokud by firmy skutečně přistoupily na extrémně nižší ceny karet, už by se jim asi nevyplatilo nabízet základní programové nabídky zdarma, právě jen za cenu dekódovací karty. Skylink, stejně jako CS Link, má drtivou většinu zákazníků s aktivovanou základní bezplatnou programovou nabídkou.
Tito zákazníci ale Skylinku a CS Linku, a nyní nově i T-Mobile televizi, zaplatí jen jednou a poté od nich firmy neuvidí ani korunu, pokud tedy náhodou nepřejdou na jiný typ karty, nebo si nepředplatí některý ze zpoplatněných programových balíčků. A právě o to tady jde. Jak Skylink, tak CS Link velmi rychle nabraly statisíce zákazníků s přístupem k bezplatným programovým nabídkám a nyní je chtějí nalákat na placené služby. Daří se jim to jen pozvolna, ale základem musí být alespoň zákazníci s dekódovací kartou dané služby, i když za ni neplatí pravidelné měsíční poplatky.
V rámci boje o tyto „zatím“ neplatící zákazníky se ještě můžeme dočkat zajímavých snižování cen dekódovacích karet. Čím levnější karta, tím větší šance, že se zákazník nechá „nachytat“ a postupem času zjistí, že vedle základních českých a slovenských programů by si rád připlatit za nějaký sportovní nebo filmový kanál. Kdo ví, možná se brzy dostaneme s cenami přístupových karet po magickou hranici 1 500 Kč včetně DPH, možná se přiblížíme i k samotné tisícikoruně. Rozhodně by to nebylo žádné velké překvapení.