Hlavní navigace

Centrum chce v létě spustit betaverzi nového zpravodajského deníku, kódové jméno StarDance

David Slížek

Pokud všechno půjde podle plánu, dočkáme se v létě bety a na podzim ostré verze nového online zpravodajského média. Na jeho přípravě pracuje firma Centrum Holdings (CH), která dnes provozuje server Aktuálně.cz a placeny deník Insider. Projekt s kódovým jménem StarDance podle šéfa obsahu CH Jakuba Ungera cílí na náročné čtenáře zpravodajství. „Bude zaměřen hodně na byznys a oborové zpravodajství pro skupinu, které říkáme power news users,“ upřesňuje Unger.

Pokud všechno půjde podle plánu, dočkáme se v létě bety a na podzim ostré verze nového online zpravodajského média. Na jeho přípravě pracuje firma Centrum Holdings (CH), která dnes provozuje server Aktuálně.cz a placeny deník Insider. Projekt s kódovým jménem StarDance podle šéfa obsahu CH Jakuba Ungera cílí na náročné čtenáře zpravodajství. „Bude zaměřen hodně na byznys a oborové zpravodajství pro skupinu, které říkáme power news users,“ upřesňuje Unger.

Přesné vymezení vůči Aktuálne.cz a Insideru zatím není jasné. Jednou z moznosti je i to, ze se v nový deník transformuje právě placený Insider. „Aktualne.cz bude fungovat dál a projde zásadní modernizací,“ upřesňuje Unger. Jasno ještě není ani v tom, kdo bude pro nový deník psát. „Personálně budeme vycházet z Aktuálně.cz, ale obsahový tým ještě není sestaven, určitě ale počítáme s tím, ze budou přicházet noví lidé,“ říká Unger. Obchodní model zahrnuje příjmy z reklamy a z placeného přístupu k obsahu.

CIF17_Williams1

Novy deník bude stát na redakčním systému BlackBox, který Centrum interně vyvíjí už přes rok. Funguje na něm i loni spuštěný Sport Aktuálně.cz. Systém umí automaticky rozlišovat, z jakého zařízení (PC, tablet, mobil…) uživatel na web přišel, a zobrazí mu stránky s layoutem na míru. Frontendy využívají prvky HTML 5.

Centrum podle Ungera přemýšlí rovněž nad experimentálním konceptem nazvaném „Obsah věcí“, který bude pracovat s lokalizačnimi daty a bude uživatelům umožňovat sdílení praktických informací. Data by se pak mohla zobrazovat i v zařízeních spadajících do kategorie „chytré domácnosti“ – ze začátku například ve smart TV či autech.

Našli jste v článku chybu?