Hlavní navigace

Centrum: Musíme tam všichni

2. 5. 2000
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Jak jsme už avizovali minulý týden, Centrum oslavilo Svátek práce spuštěním své celoplošné reklamní kampaně. K vidění jsou nejen billboardy v největších českých městech, ale také spoty v televizi. Kampaň má jasný cíl: zaujmout. V podobném rozsahu se doposud žádný český server neprezentoval; zda se Centru tato investice vyplatí, je otázkou.

Po tiskové zprávy, kterou Centrum k této kampani vydalo, je cílem kampaně vytvořit obecné povědomí o tomto portálu a získat nové uživatele. Na svůj propagační debut se připravilo poměrně mohutně: reklamní spot natočil režisér Petr Zelenka, tvůrce řady úspěšných celovečerních filmů, pro kterého to byl debut v oblasti reklamní tvorby. Celou kampaň vytvořila největší česká reklamní agentura Leo Burnett, která jinak vytváří reklamní kampaně například pro EuroTel.

Celá kampaň má záměrně kontroverzní ráz: na billboardech se objevují slepec, mrtvola a sovětský voják, který slibuje, že se vrátí; televizní spot jsem bohužel zatím neměl možnost vidět. Pro ilustraci uvádím jeden z billboardů, který hlásá, že „tam“ musíme všichni. Zatímco postava na tomto billboardu je už zřejmě na pravdě boží, my ostatní musíme na Centrum:

[Musíme tam všichni]

Podobně jako někdejší kampaň Internet OnLine (ze všech variací připomeňme populární „Pamelu“) využívá i tato kampaň interakce mezi samotným billboardem a internetovými stránkami; která agentura měla na svědomí tehdejší kampaň IOL, bohužel nevím. Na propagované adrese www.vsichnitam­musime.cz najdete několik vět o tom, co všechno najdete na Centru.

Jak jsem již psal společně s Jasnou Sýkorovou v pátečním článku, Centrum nyní potřebuje výrazně prorazit. Po sedmi měsících své existence sice získalo zajímavou pozici, nicméně ve srovnání se Seznamem či Atlasem je stále pouhým trpaslíkem. Investice do marketingu je proto logická, je však otázkou, nakolik se právě propagace na billboardech a v televizi vyplatí. Dostupné průzkumy hovoří o počtu uživatelů českého Internetu v řádu 6–8 procent populace. Osobně mám vážné pochybnosti o tom, že je efektivní oslovovat takto úzkou cílovou skupinu prostřednictvím masových prostředků, zejména televize. Navíc zde již v minulosti určité pokusy v tomto směru byly, přestože nikdy v natolik masovém měřítku. Kupříkladu Najdi.TO ze stáje VOLu shlíželo svého času na kolemjdoucí z řady billboardů, ale přesto se tento vyhledávač masové návštěvnosti nedočkal.

Provozovatelům Centra jde však možná o něco jiného. Primárním cílem této kampaně nemusí být čistě získání nových návštěvníků, ale vyslání signálu, že lidé kolem Centra nejsou žádná ořezávátka a se svým účinkováním v českém Internetu to myslí vážně. Pokud je to tak, mohla by kampaň splnit svůj účel: „Podívejte, mají kampaň v televizi, všude se o tom píše, to bude asi něco velkého.“

KL24

Spuštění nynější kampaně je pouhou předzvěstí dalších věcí, které se na nás ze strany portálů chystají. Příští zprávu očekávám znovu od provozovatelů Centra: podle tiskové zprávy se záhy chystají zveřejnit jména svých nových investorů. Jak se nám již podařilo zjistit z důvěrných zdrojů, hlavním investorem má být Intel Ventures.

Marek Antoš

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je někdejším šéfredaktorem serveru Lupa. V současné době už se psaní věnuje pouze v míře menší než malé, a to zásadně pro radost.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).