Hlavní navigace

Červen přál ČT 24, povodně a pád vlády jí zajistily historický rekord: podíl 9,13 %

Jan Potůček

UVNITŘ TABULKY – České televizi jako celku to ale příliš nepomohlo, meziroční propad sportovního kanálu byl větší než růst ČT 24. Loni totiž sledovanost táhlo fotbalové Euro.

Doba čtení: 5 minut

Na ztráty ČT Sport to ale nestačilo

Velmi úspěšný červen má za sebou zpravodajská ČT 24. Kombinace bleskových povodní, policejní akce proti bývalým poslancům ODS a šéfce premiérova kabinetu, která vedla k pádu vlády a instalace „vlády odborníků“ prezidenta Miloše Zemana vedle k historicky nejvyššímu měsíčnímu podílu ČT 24 na dospělém publiku. Po celý den ji v průměru sledovalo 9,13 procenta publika staršího 15 let, což z ČT 24 učinilo jasnou čtyřku na českém televizním trhu po Nově, ČT 1 a Primě family. Pro srovnání: oproti květnu si zpravodajský kanál ČT 24 polepšil o 4,72 procentního bodu, což představovalo největší meziměsíční růst ze všech českých televizí měřených peoplemetry.

Rekordně rostla ČT 24 i meziročně. Ve srovnání s červnem 2012 vykázala podíl vyšší o 3,42 procentního bodu. Čtyřkou na trhu mohla být i v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, v níž se ČT 24 tradičně daří hůř než u širšího publika staršího 15 let, ale těsně ji porazila Prima Cool. U mladších diváků vykázala za červen celodenní podíl 6,21 procenta, což představovalo nárůst o 3,69 procentního bodu oproti květnu. Zpravodajský kanál ale jen částečně pokryl pokles sesterské ČT Sport, které se zejména v meziročním srování dařilo mnohem hůře (loni v červnu vysílala přenosy z fotbalového Eura, letos žádnou tak atraktivní a sledovanou sportovní akci nenabídla). A další poklesy jí čekají během prázdnin, protože loni ČT Sport trhala rekordy s přenosy z olympiády.


Screenshot: DigiZone.cz

Tak mimořádný měsíc, jako byl letošní červen, ČT 24 asi jen tak znovu nezažije

Česká televize jako celek zůstala „na svém“

O letošním červnu si ale sportovní kanál České televize denně ladilo jen 2,31 procenta dospělého publika, což bylo o 3,70 procentního bodu méně než v květnu. Meziročně si ČT Sport pohoršila dokonce o 5,21 procentního bodu. V obou případech šlo o největší pokles ze všech českých televizí. Pokles byl výraznější u mladšího publika od 15 do 54 let, které dává přednost právě sportu. Oproti letošnímu květnu si ČT Sport pohoršila o 5,02 procentního bodu na hodnotu 2,40 procenta. A mírný pokles potkal v obou základních cílových skupinách i hlavní kanál České televize, plnoformátovou ČT 1. Mírně si polepšila jen v meziročním srovnání, ale nijak významně.

Česká televize jako celek v červnu oslovila po celý den v průměru 30,40 procenta dospělého publika, což bylo o 0,34 procentního bodu více než v květnu, ale o 1,70 procentního bodu méně než loni v červnu. V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let vykázala ČT souhrnný celodenní podíl 23,74 procenta, což bylo oproti květnu o rovné dva procentní body méně (meziměsíční růst ČT 24 nebyl tak silný jako u dospělého publika bez omezení horní hranice věku, a pokles ČT Sport byl pro změnu větší). Nutno dodat, že po většinu června vysílala ČT 1 ještě podle jarního schématu a na letní přešla až týden před letními prázdninami, kdy se jí naopak začalo více dařit.

Průměrné celodenní podíly televizí za červen 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Měsíční podíl D15+ Oproti květnu 2013 Meziroční vývoj
ČT 1 15,18 – 0,70 + 0,24
ČT 2 3,78 – 0,08 - 0,15
ČT Sport 2,31 - 3,70 - 5,21
ČT 24 9,13 + 4,72 + 3,42
Nova 23,21 – 0,74 – 0,65
Nova Cinema 4,50 – 0,02 – 0,47
Fanda 1,65 + 0,29 – nevysílal –
Smíchov 0,99 + 0,02 – nevysílal –
Telka 0,77 + 0,06 – nevysílala –
Prima family 14,27 - 0,97 – 3,53
Prima Cool 3,94 + 0,49 – 0,28
Prima love 2,18 + 0,07 – 0,37
Prima Zoom 1,99 – 0,05 – nevysílala –
TV Barrandov 4,39 – 0,12 – 1,07
Atmedia 3,52 + 0,20 + 1,41
ostatní TV 8,19 + 0,53 + 0,30
Průměrné celodenní podíly TV skupin za červen 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Skupina Měsíční podíl D15+ Oproti květnu 2013 Meziroční vývoj
ČT Group 30,40 + 0,34 – 1,70
Nova Group 31,11 – 0,40 + 2,28
Prima Group 22,38 – 0,46 – 2,19

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Klesaly všechny plnoformátové programy

Jednička ale nebyla jediným plnoformátovým kanálem, který v červnu klesal. Pokles zaznamenal i hlavní program Novy, Prima family a Barrandov. Nova si oproti květnu pohoršila v celodenním podílu na dospělém publiku o 0,74 procentního bodu na hodnotu 23,21 procenta, Prima family o 0,97 procentního bodu na podíl 14,27 procenta a Barrandov o 0,12 procentního bodu na 4,39 procenta. U všech tří televizí se projevily i meziroční poklesy, ovšem s rozdílnou intenzitou. Oproti červnu 2012 si nejvíce pohoršila Prima family, a to o plných 3,53 procentního bodu, a výrazněji klesal i Barrandov (o 1,07 procentního bodu). U Novy byl pokles méně patrný (o 0,65 procentního bodu).

Lépe se dařilo tematickým kanálům obou komerčních televizních skupin. Oproti květnu si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku polepšili Fanda, Smíchov, Telka, Prima Cool a Prima love, nepatrně klesla Nova Cinema a Prima Zoom. U mladšího publika od 15 do 54 let stoupaly všechny tematické kanály Novy i Primy, nejvýrazněji pak Prima Cool (o 1,05 procentního bodu oproti květnu na červnový podíl 6,29 procenta – o osm setin procentního bodu porazila ČT 24 a stala se v této cílové skupině čtvrtou nejsledovanější televizí v Česku). Obecně se ukazuje, že diváci se v letní sezóně více přiklánějí k menším tematickým stanicím a odcházejí od hlavních plnoformátových kanálů.

Průměrné celodenní podíly televizí za červen 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Měsíční podíl D15–54 Oproti květnu 2013 Meziroční vývoj
ČT 1 11,56 – 0,68
ČT 2 3,57 + 0,01
ČT Sport 2,40 - 5,02
ČT 24 6,21 + 3,69
Nova 26,19 – 0,21
Nova Cinema 5,90 + 0,09
Fanda 2,00 + 0,38
Smíchov 1,60 + 0,04
Telka 0,71 + 0,05
Prima family 11,70 - 0,54
Prima Cool 6,29 + 1,05
Prima love 2,78 + 0,10
Prima Zoom 2,23 + 0,06
TV Barrandov 3,91 – 0,32
Atmedia 3,36 + 0,42
ostatní TV 9,58 + 0,86
Průměrné celodenní podíly TV skupin za červen 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Skupina Měsíční podíl D15–54 Oproti květnu 2013 Meziroční vývoj
ČT Group 23,74 – 2,00
Nova Group 36,39 + 0,34
Prima Group 23,01 + 0,69

Zdroj: ATO – Mediaresearch

KL18_hlasování

Na skupiny vedla Nova, nejvíce klesala Prima

V porovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku v červnu těsně vyhrála Nova Group. Jejích pět volně šířených programů zaujalo v průměru 31,11 procenta dospělého publika, což představovalo pokles o 0,40 procentního bodu oproti květnu. Meziročně si ale polepšila o 2,28 procentního bodu (dodejme však, že loni v červnu si do podílů Novy Group nezapočítával Fanda, a další kanály Smíchov a Telka ještě nevysílaly). Česká televize se s kumulovaným podílem 30,40 procenta dostala na druhé místo, když si oproti květnu polepšila o 0,34 procentního bodu (meziročně ale klesla o 1,70 procentního bodu).

Největší pokles, a to jak oproti květnu, tak meziročně ve srovnání s červnem 2012, zaznamenala skupina Prima. Její čtyři programy v červnu oslovily v průměru 22,38 procenta dospělého publika denně, což bylo o 0,46 procentního bodu méně než v květnu a představovalo to meziroční pokles o 2,19 procentního bodu. Zajímavé je, že meziroční nárůst skupiny Nova je téměř stejný jako meziroční pokles skupiny Prima. V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let Nova ostatním dvěma skupinám letos v červnu „utekla“ souhrnným podílem 36,39 procenta, zatímco v pořadí druhá ČT vykázala podíl 23,74 procenta a Prima Group na pozici trojky 23,01 procenta.

Našli jste v článku chybu?