Poštovní úřad není pro Martina Elkána nic nového. Zná to tam moc dobře. Čtyřiačtyřicetiletý manažer vedl totiž ještě za předchozího ředitele Petra Zatloukala obchod a marketing státního podniku.
Elkán do České pošty nastoupil v roce 1996 na hospodářskou správu po krátkém působení v Českomoravské stavební spořitelně. Během své poštovní kariéry se věnoval hlavně řízení obchodní činnosti v regionech, ale i produktovému marketingu a marketingové komunikaci se zákazníky. Od roku 2010 byl vrchním ředitelem divize pro obchod a marketing a o rok později jej Zatloukal zároveň jmenoval svým zástupcem.
V čele pošty ho čeká nová kolektivní smlouva s odbory, nastavit doplňkový prodej na pobočkách a posílit spolupráci s obchodními partnery. Firma s dvaatřiceti tisíci zaměstnanci hospodaří s tržbami kolem dvaceti miliard korun.
Firma zkouší i nové formáty doručování. V létě třeba chce rozjet vlastní balíkomaty a chystá se umožnit platby kartou na pobočkách. Kromě vlastního datového centra provozuje i systém datových schránek a snaží se firmu nastavit jako klíčového dodavatele ICT služeb pro stát.