Hlavní navigace

Česká pošta má nového šéfa. Zatloukala střídá Elkán

13. 6. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Vyřešit ztrátové pobočky, vyrovnat se s končícím monopolem a najít novou cestu pro státní podnik. To jsou úkoly pro Martina Elkána.

Poštovní úřad není pro Martina Elkána nic nového. Zná to tam moc dobře. Čtyřiačtyřicetiletý manažer vedl totiž ještě za předchozího ředitele Petra Zatloukala obchod a marketing státního podniku. 

Elkán do České pošty nastoupil v roce 1996 na hospodářskou správu po krátkém působení v Českomoravské stavební spořitelně. Během své poštovní kariéry se věnoval hlavně řízení obchodní činnosti v regionech, ale i produktovému marketingu a marketingové komunikaci se zákazníky. Od roku 2010 byl vrchním ředitelem divize pro obchod a marketing a o rok později jej Zatloukal zároveň jmenoval svým zástupcem.

BRAND24

V čele pošty ho čeká nová kolektivní smlouva s odbory, nastavit doplňkový prodej na pobočkách a posílit spolupráci s obchodními partnery. Firma s dvaatřiceti tisíci zaměstnanci hospodaří s tržbami kolem dvaceti miliard korun. 

Firma zkouší i nové formáty doručování. V létě třeba chce rozjet vlastní balíkomaty a chystá se umožnit platby kartou na pobočkách. Kromě vlastního datového centra provozuje i systém datových schránek a snaží se firmu nastavit jako klíčového dodavatele ICT služeb pro stát.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).