Hlavní navigace

Česká pošta má nového šéfa. Zatloukala střídá Elkán

Jan Beránek

Vyřešit ztrátové pobočky, vyrovnat se s končícím monopolem a najít novou cestu pro státní podnik. To jsou úkoly pro Martina Elkána.

Doba čtení: 1 minuta

Poštovní úřad není pro Martina Elkána nic nového. Zná to tam moc dobře. Čtyřiačtyřicetiletý manažer vedl totiž ještě za předchozího ředitele Petra Zatloukala obchod a marketing státního podniku. 

Elkán do České pošty nastoupil v roce 1996 na hospodářskou správu po krátkém působení v Českomoravské stavební spořitelně. Během své poštovní kariéry se věnoval hlavně řízení obchodní činnosti v regionech, ale i produktovému marketingu a marketingové komunikaci se zákazníky. Od roku 2010 byl vrchním ředitelem divize pro obchod a marketing a o rok později jej Zatloukal zároveň jmenoval svým zástupcem.

V čele pošty ho čeká nová kolektivní smlouva s odbory, nastavit doplňkový prodej na pobočkách a posílit spolupráci s obchodními partnery. Firma s dvaatřiceti tisíci zaměstnanci hospodaří s tržbami kolem dvaceti miliard korun. 

Firma zkouší i nové formáty doručování. V létě třeba chce rozjet vlastní balíkomaty a chystá se umožnit platby kartou na pobočkách. Kromě vlastního datového centra provozuje i systém datových schránek a snaží se firmu nastavit jako klíčového dodavatele ICT služeb pro stát.

Našli jste v článku chybu?