Hlavní navigace

ČT dotahuje v celoroční sledovanosti Novu

5. 1. 2016
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: Nova, Česká televize
UVNITŘ TABULKY SE SROVNÁNÍM ROKŮ 2014 A 2013 – Během loňského roku vygenerovaly programy České televize ve věkové skupině diváků starších patnácti let podíl přes třicet procent.

Meziroční srovnání (vs. rok 2014)

Cílová skupina 15+

Mezi stanicemi si meziročně nejvíce polepšila ČT 1, kterou v roce 2015 sledovalo ve srovnání s rokem 2014 o 0,66 procenta více diváků starších patnácti let. Největší ztrátu zaznamenal hlavní kanál TV Nova, který si naladilo o 1,28 procenta diváků méně. Se ztrátou se potýkají i stanice zastupované společností Atmedia, jejichž podíl klesl o 0,48 procenta. Lehkého navýšení se dočkala Barrandov TV, která díky nárůstu o 0,31 procenta atakuje v celoročním podílu psychologickou hranici pěti procent.

Nova si ale za minulý rok může připsat body za nejsledovanější pořad roku, kterým se stala Policie Modrava. Epizodu z 24. května sledovalo 2,318 milionů diváků starších patnácti let a 1,045 milionu diváků ve věkové skupině 15 až 54 let. Policie Modrava obsadila celkem devět příček mezi deseti nejsledovanějšími pořady loňského roku, pouze na sedmé místo se probojovala štědrovečerní pohádka Korunní princ, kterou na ČT 1 sledovalo 2,187 milionů diváků starších patnácti let a 1,348 milionů diváků mezi 15 a 54 lety.

ROK 2014: Nova si v roce 2014 podržela prvenství ve sledovanosti, nejvíc ale rostly ČT Sport a ČT :D

Z televizních skupin se v cílové skupině diváků nad patnáct let nejvíce dařilo kanálům Barrandov TV, které díky letošnímu spuštění tří nových programů sledovalo 5,54 procenta diváků starších patnácti let, což v meziročním srovnání znamená nárůst o 0,95 procenta. Stanice České televize posílily oproti roku 2014 o 0,55 procenta a dosáhly podílu 30,42. Přeskočením hranice třiceti procent se Česká televize dostala takřka na dohled skupiny Nova. Její programy loni sledovalo 30,7 procenta diváků nad patnáct let, což ve srovnání s rokem 2014 znamená pokles o 1,28 procenta. O 0,74 procenta poklesl i podíl skupiny Prima, kterou loni sledovalo 20,81 procenta diváků starších patnácti let.

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázala největší růst Prima Cool, která svůj podíl navýšila o 0,34 procenta. O 0,2 procenta stoupla sledovanost ČT 1, stanici Smíchov a také kanálům schovaným pod rubrikou Ostatní. Nárůst sledovanosti o 0,22 procenta vykázala Nova Cinema, Největší propad vykázaly v meziročním srovnání stanice zastupované společností Atmedia, jejichž podíl klesl o 1,26 procenta. Hlavní kanál Novy pak loni přišel o 0,49 procenta diváků ve své primární cílové skupině od 15 do 54 let. Její protějšek ze skupiny Prima odepsal 0,42 procenta diváků.

Mezi televizními skupinami rostl podíl pouze stanicím Barrandov TV, které díky spuštění tří nových kanálů narostla sledovanost v cílové skupině od 15 do 54 let o 0,54 procenta na 3,87 procenta. Největší pokles postihl Českou televizi, jejíž podíl 25,21 znamená úbytek 0,57 procenta diváků. Skupina Nova přišla o 0,23 procenta diváků a za loňský rok vykázala podíl 35,86 procenta. Stanice Primy sledovalo 21,1 procenta diváků do 54 let, což znamená pokles o 0,23 procenta oproti roku 2014.

Celodenní podíly televizí v roce 2015 a jejich meziroční vývoj (D15+ a D15–54)
Kanál Podíl 2015 (D15+, %) vs. 2014 vs. 2013 Kanál Podíl 2015 (D15–54, %) vs. 2014 vs. 2013
ČT 1 15,87 + 0,66 – 0,82 ČT 1 12,13 + 0,20 – 0,83
ČT 2 4,54 + 0,18 + 0,48 ČT 2 3,81 + 0,04 + 0,02
ČT Sport 4,09 – 0,28 + 0,93 ČT Sport 4,39 – 0,39 + 0,87
ČT 24 4,22 – 0,12 – 1,30 ČT 24 2,27 – 0,12 – 0,96
ČT :D 1,36 + 0,04 + 0,96 ČT :D 2,28 + 0,07 + 1,61
ČT art 0,34 + 0,07 – 0,06 ČT art 0,34 + 0,04 – 0,33
Nova 21,96 – 1,28 – 1,65 Nova 24,96 – 0,49 - 1,49
Nova Cinema 4,35 – 0,04 + 0,02 Nova Cinema 5,97 + 0,22 – 0,26
Fanda 1,4 – 0,18 – 0,06 Fanda 1,66 - 0,14 – 0,09
Smíchov 1,46 + 0,06 + 0,64 Smíchov 2,31 + 0,20 + 0,80
Telka 1,53 + 0,16 + 0,72 Telka 1,07 – 0,01 + 0,32
Prima 13,32 – 0,72 – 1,28 Prima 10,85 - 0,42 – 0,94
Prima Cool 3,26 + 0,01 – 0,42 Prima Cool 5,33 + 0,34 – 0,32
Prima love 2,27 + 0,02 + 0,11 Prima love 2,73 – 0,04 - 0,03
Prima Zoom 1,82 – 0,19 – 0,18 Prima Zoom 2,01 – 0,16 – 0,18
Prima Max 0,13 --- --- Prima Max 0,18 --- ---
Media Club* 0,01 --- --- Media Club* 0,02 --- ---
Stanice O 0,761 --- --- Stanice O 1,39 --- ---
TV Barrandov 4,89 + 0,31 + 0,50 TV Barrandov 3,28 – 0,05 – 0,59
Kino Barrandov 0,47 --- --- Kino Barrandov 0,40 --- ---
Barrandov Plus 0,16 --- --- Barrandov Plus 0,18 --- ---
Barrandov Muzika 0,02 --- --- Barrandov Muzika 0,00 --- ---
Atmedia 3,4 – 0,48 + 0,09 Atmedia 2,66 – 1,26 – 0,84
ostatní TV 8,37 + 0,14 – 0,49 ostatní TV 9,80 + 0,20 – 0,10
skupina ČT 30,42 + 0,55 + 0,59 skupina ČT 25,21 – 0,57 + 1,04
skupina Nova 30,70 – 1,28 – 0,47 skupina Nova 35,96 – 0,23 – 0,21
skupina Prima 20,81 – 0,74 – 1,63 skupina Prima 21,10 – 0,20 – 1,29
skupina Barrandov 5,53 + 0,95 + 1,14 skupina Barrandov 3,87 + 0,54  0,00

* Media Club zastupuje stanici Prima Comedy Central

Srovnání s rokem 2013

Cílová skupina 15+

Ve srovnání s rokem 2013 přišel loni o nejvíce diváků starších patnácti let hlavní kanál Novy, jehož podíl na sledovanosti klesl o 1,65 procenta. Poklesu se dočkala i zpravodajská ČT 24, jejíž podíl se zúžil o 1,3 procenta. Takřka stejně, o 1,28 procenta, klesl podíl primárního kanálu TV Prima. O 0,82 procenta poklesl i podíl ČT 1. Nárůst o 0,96 procenta vykázal dětský kanál ČT :D, jehož sledovanost ale byla v roce 2013 sledována společně s ČT Art. ČT Sport pak posílila o 0,93 procenta. Oproti roku 2013 šla do plusu i sledovanost Telky (o 0,72 procenta), Smíchova (o 0,64 procenta) a TV Barrandov (o půl procenta).

Největší nárůst vykázala v důsledku letošního spuštění tří nových kanálů skupina TV Barrandov, jejíž podíl na sledovanosti narostl loni ve srovnání s rokem 2013 o 1,14 procenta. Programy České televize pak loni sledovalo o 0,55 procenta více diváků než v roce 2013. Sledovanost kanálů skupiny Prima poklesla mezi diváky staršími patnácti let o 1,63 procenta. Podíl stanic skupiny Nova se ve srovnání s rokem 2013 snížil o 0,47 procenta.

ROK 2013: ČT se v roce 2013 bez olympiády a Eura propadla pod Novu, skokanem roku Fanda

MMF24

Cílová skupina 15–54

V loňském roce se ve srovnání s rokem 2013 největšího nárůstu diváků ve věku od 15 do 54 let dočkalo ČT :D, která ale byla v roce 2013 měřena společně se sesterskou ČT Art. Sledovanost poskočila i kanálu ČT Sport, kterému přibylo 0,87 procenta diváků do 54 let. Naopak zpravodajské ČT 24 letos ubylo oproti roku 2013 0,96 procenta diváků. Největší pokles sledovanosti ale při srovnání s rokem 2013 zaznamenal hlavní kanál Novy, který přišel o 1,49 procenta diváků své primární věkové skupiny. Stanicím zastupovaných společností Atmedia ubylo oproti roku 2013 0,84 procenta diváků mladších 54 let.

Jediný nárůst sledovanosti ve věkové skupině od 15 do 54 let vykázaly loni ve srovnání s rokem 2013 stanice České televize, jejichž sledovanost poskočila o 1,04 procenta. Nové kanály nepřinesly žádaný zisk skupině TV Barrandov, jejíž loňský podíl na sledovanosti zůstal mezi diváky mladšími 54 let na úplně stejné úrovni jako v roce 2013. O 1,29 procenta klesla sledovanost stanic skupiny Prima, druhá komerční skupina Nova loni oproti roku 2013 ztratila 0,21 procenta diváků.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).