Co nejsnadnější přechod na nové multimediální služby, jako jsou hybridní vysílání a OTT (nelineární vysílání), chtějí přinést svým zákazníkům České Radiokomunikace. Na dnešní konferenci Innovation Day, jejímž generálním partnerem je právě tento operátor a mediálním partnerem mimo jiné i server DigiZone.cz, to řekl generální ředitel ČRa Martin Gebauer. Interaktivita pro nás byla klíčovým bodem v rámci řešení, které televizím nabízíme. Máme zájem, aby se terestrická platforma rozvíjela,
uvedl Gebauer.
K TÉMATU: Ústřední téma podzimní konference Innovation Day je Monetizace HbbTV
České Radiokomunikace chtějí přinést řešení, které bude dostupné všem vysílatelům bez rozdílu velikosti. Musíme připravit takové řešení, na které dosáhnou menší, střední i velké televize. Služba musí být škálovatelná,
konstatoval šéf ČRa. České Radiokomunikace připravily pro televize jednotné řešení pro nelineární (OTT) služby i HbbTV. Operátor za tím účelem postavil unikátní Media Cloud (úložiště, pozn. red), na kterém lze současné provozovat obě zmíněné služby, a to v rozsahu, který si určí samotný zákazník.
ČTĚTE TAKÉ: Óčko začalo využívat hybridní vysílání pro komerční účely, propaguje Konto G2
Zákazník zaplatí podle Martina Gebauera jen tolik, kolik je pro spuštění daného řešení zapotřebí. Není třeba investovat do licencí nebo hardwaru. Stačí, když zákazník přijde sám, a my mu nabídneme řešení. Pokud bychom přišli s řešením, které je nákladné, asi bychom příliš zákazníků nenalákali,
zdůvodnil Gebauer, podle něhož se v současné době ukazuje, že televizorů připojených k internetu je čím dál tím víc a tento trend bude pokračovat i v následujících letech. Podle šéfa Radiokomunikací může být (a v zahraničí už je) tato technologie zajímavá i pro komerční účely, čehož už v současné době využívají televize Prima a Óčko.