Ani vznik dvou nových programů ČT :D a ČT art nepomohl České televizi k dobrému nástupu do podzimní sezóny. V září vykázala pokles jak v souhrnném celodenním podílu všech svých kanálů na publiku starším 15 let, tak za čtyři dosavadní programy, a to jak ve srovnání se srpnem, tak i meziročně oproti září loňského roku. Průměrný celodenní podíl celé skupiny ČT dosáhl hodnoty 27,58 procenta, což bylo o 2,65 procentního bodu méně než v srpnu, kdy ještě ČT :D a ČT art nevysílaly, a o 1,45 procentního bodu méně než v září 2012. Konkurenční velké televizní skupiny si naopak oproti létu polepšily.
Meziměsíční vývoj (vs. srpen 2013)
Cílová skupina 15+
Největší růst z jednotlivých televizních stanic oproti srpnu zaznamenal hlavní kanál Novy, kterému pomohl zejména návrat seriálů Ordinace v růžové zahradě 2, Gympl s (r)učením omezeným a Ulice. Nova za září vykázala v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let hodnotu 25,43 procenta, což bylo o 3,93 procentního bodu více než v srpnu. Významnější růst zaznamenal také hlavní kanál Primy, i když menší než u Novy: o 1,19 procentního bodu na hodnotu 14,34 procenta. Největší pokles potkal zpravodajskou ČT 24, která si oproti srpnu pohoršila o 1,61 procentního bodu (na 4,56 procenta), ale také ČT Sport (pokles o 1,05 procentního bodu na 2,67 procenta) a „ostatní“ televize (o 1,06 procentního bodu n 8,13 procenta).
Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílu na dospělém publiku starším 15 let se v září nejlépe vedlo skupině Nova. Jejích pět volně šířených kanálů oslovilo v průměru 33,36 procenta publika, což bylo o 3,56 procentního bodu více než v srpnu. Pozici dvojky na trhu uhájila Česká televize s podílem 27,58 procenta, který byl o 2,65 procentního bodu horší než v srpnu. Třetí v pořadí Prima Group si oproti srpnu polepšila o 1,09 procentního bodu na hodnotu 22,70 procenta, přičemž v jejím případě kromě Primy samotné lehce stoupala i Prima love (u Novy pak nepatrně Fanda).
Cílová skupina 15–54
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou se programově i obchodně zaměřuje skupina Nova i řada inzerentů, vykázal v září největší nárůst opět hlavní kanál Novy. Oproti srpnu si průměrném celodenním podílu polepšil o 2,74 procentního bodu na hodnotu 27,42 procenta. Významnější růst o 0,74 procentního bodu na podíl 11,66 procenta zaznamenal i hlavní kanál Primy. Naopak nejvíce klesaly „ostatní“ neměřené televizní stanice (o 1,34 procentního bodu na hodnotu 9,47 procenta), zpravodajská ČT 24 (o 1,02 procentního bodu na 2,62 procenta) a ČT Sport (o 0,94 procentního bodu na zářijový podíl 2,78 procenta).
V rámci televizních skupin a jejich kumulovaných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let vyhrála s velkým náskokem Nova Group, která dosáhla hodnoty 37,47 procenta. Oproti srpnu si polepšila o 2,60 procentního bodu, tedy o něco méně než v širší cílové skupině všech dospělých nad 15 let. Na druhou pozici v této kategorii poskočila skupina Prima se souhrnným podílem 23,04 procenta, o 0,53 procentního bodu lepším než v srpnu. Česká televize byla třetí s podílem 22,45 procenta, a oproti srpnu si pohoršila o 1,21 procentního bodu, i když už v září provozovala nový dětský kanál ČT :D a kulturní ČT art.
Meziroční vývoj (vs. září 2012)
Cílová skupina D15+
Oproti loňskému září si většina měřených televizních stanic pohoršila. Výraznější růst zaznamenaly pouze stanice zastupované agenturou Atmedia, mezi kterými loni na podzim přibyla Šlágr TV a během letošního roku pak kromě jiných i Óčko Gold a Óčko Expres. Atmedia tak meziročně poskočila o 2,14 procentního bodu na hodnotu 4,24 procentního bodu. Nepatrný růst vykázal i hlavní kanál Novy, který si meziročně polepšil o sedm setin procentního bodu na hodnotu 25,43 procenta. Naopak největší pokles potkal hlavní kanál Primy, který klesl o 4,28 procentního bodu na hodnotu 14,34 procenta. Významně klesala také zpravodajská ČT 24 (o 1,36 procentníhé bodu na 4,56 procenta) a TV Barrandov (o 1,27 procentního bodu na podíl 3,98 procenta).
Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich meziročního vývoje průměrného celodenního podílu na dospělém publiku nad 15 let si nejlépe vedla Nova Group, která si polepšila o 3,76 procentního bodu na hodmotu 33,36 procenta. Česká televize a Prima si oproti loňskému září pohoršily. Víc klesala skupina Prima, a to o 2,47 procentního bodu na hodnotu 22,70 procenta. Česká televize si pohoršila o 1,45 procentního bodu na podíl 27,58 procenta. Obě skupiny přitom oproti září 2012 provozují o jeden, respektive dva televizní kanály navíc (Primu Zoom a ČT :D/ČT art).
Cílová skupina 15–54
Také v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si většina měřených televizí za září meziročně pohoršila, což je především důsledek vzniku pěti nových tematických stanic tří největších televizních skupin v tuzemsku. Největší meziroční růst tak zaznamenaly stanice zastupované agenturou Atmedia (o 1,17 procentního bodu na hodnotu 4,03 procenta), z jednotlivých televizí pak rostla pouze Prima love (o 0,24 procentního bodu na podíl 3,24 procenta). Největší pokles vykázal hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 4,54 procentního bodu na hodnotu 11,66 procenta, a dále TV Barrandov (pokles o 1,45 procentního bodu na hodnotu 3,54 procenta) a ČT 24 (pokles o 0,97 procentního bodu na 2,62 procenta).
V rámci meziročního vývoje souhrnných celodenních podílů tří největších televizních skupin si jak Nova, tak Prima i ČT oproti září 2012 pohoršily. Nejméně klesala Nova, a to o 0,27 procentního bodu na hodnotu 37,47 procenta. ČT vykázala pokles o 0,44 procenta na podíl 22,45 procenta a Prima Group klesla o 2,29 procentního bodu na hodnotu 23,04 procenta.