Hlavní navigace

Na podzim čekejte virtuála „ČEZmobile“, svou nabídku však zatím neprozrazuje

25. 7. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Energetická společnost ČEZ se pustí na pole mobilní telefonie, kde ostatně působí už léta, ale dosud neveřejně. Bude „plnohodnotným virtuálem“ v síti Telefóniky.

Hospodářské noviny přinesly zprávu, že ČEZ a Telefónica už podepsaly smlouvu o tom, že se ČEZ stane virtuálním operátorem v síti Telefóniky. ČEZ k tomu Lupě sdělil, že bude „plnohodnotným virtuálním operátorem“, který si bude moci „definovat vlastní nabídku“, a nikoli tedy jen „přeprodávat hotové produkty“. S Telefónikou má velkoobchodní smlouvu o poskytování služeb mobilní sítě. Sám si bude řešit účtování poskytovaných služeb, podporu, pohledávky, …

Oproti tomu Tesco Mobile je společným podnikem Tesca a Telefóniky a Bleskmobil je značkovým přeprodejcem služeb Telefóniky.

Už v dubnu se proslechlo, že v ČEZ uvažují o tom, že budou nabízet mobilní služby. Společnost ČEZ ICT Services je ostatně poskytuje už po řadu let, ale neveřejně, a to například zaměstnancům ČEZ. Činí to kolem sto dvaceti tisíc SIM.

Společnost tím získala cennou zkušenost, na kterou naváže, a to patrně bez velkých dodatečných nákladů. Nabídka pro veřejnost však bude oddělená od služeb pro zaměstnance.

ČEZ chce oslovit širokou veřejnost a využít přitom toho, že má v ČR asi 3,5 milionu zákazníků. Nechystá se cílit na větší podniky, v kterémžto segmentu je těžké dosáhnout ještě nějakého zisku.

Začátkem měsíce napsaly CNews o v dubnu zabraných doménách cez-mobil.czcez-mobile.cz, a také o přihláškách ochranných známek a příslušných grafických návrhů. Patrně bude služba nabízena jako „ČEZmobile“.

ebf - partner 1

OD ČTÚ si dal ČEZ přidělit rozsah jednoho sta tisíc čísel s předčíslím 705 (od 705 000 000 po 705 099 999). To může řádově napovědět o tom, kolik ČEZ doufá, že v první fázi získá zákazníků.

ČEZmobile přijde na trh na podzim. Podrobnosti o možné cenové nabídce zatím společnost neprozrazuje — s odkazem na to, že nabídka ještě není dokončena.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).