Hlavní navigace

Chystaný český kanál Da Vinci přišel o satelitní licenci

18. 2. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

18. 2. 2010

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) na svém posledním zasedání odebrala licenci společnosti MaxiFilm&TV pro provozování televizního programu Da Vinci. Ten měl vysílat prostřednictvím družice po dobu dvanácti let. K jejímu udělení došlo koncem srpna 2007. Za společností MaxiFilm&TV s.r.o. stál duchovní otec novodobé řady seriálu Nemocnice na kraji města Borek Severa.

Kanál Da Vinci měl vysílat vzdělávací pořady, které budou věnovány přírodním vědám, historii, vědě, ochraně životního prostředí a dále zkvalitnění celoživotního vzdělávání. Vysílání v několika jazycích mělo být orientované na fyziku, chemii, matematiku, dějepis a zeměpis. Stanice chtěla vysílat česky ze satelitu Thor 3. Plány společnosti byly přitom poměrně smělé. Kanál totiž chtěla provozovat nejen v České republice, ale také v Polsku, Německu a dalších zemích střední a východní Evropy.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.