UVNITŘ DATA SLEDOVANOSTI Neúspěch česko-slovenských projektů letošní jarní sezóny na českých televizích pokračuje. V neděli 13. března přitáhla Česko Slovenská SuperStar i soutěž Šéfka více mladších diváků na slovenských televizích Markíza a Joj než na české Nově a Primě. A to má Slovensko o polovinu méně obyvatel než Česká republika. Prima proto už rozhodla o přesunu Šéfky do pozdějšího vysílacího času. Nova to má se SuperStar těžší: po předtáčených pořadech bude vysílat živé přenosy, které poběží i na Markíze.
TABULKA: Sledovanost jednotlivých dílů reality show Šéfka na televizích Prima a Joj
Zatímco na Nově má SuperStar velmi podprůměrnou sledovanost, na Markíze se drží vysoko nad průměrem stanice. Nova tedy nemůže udělat nic, krom posílení propagace této soutěže, kterou v neděli sledovalo v průměru jen 561 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let, na které televize prodává reklamu. V podílu na trhu u této cílové skupiny dosáhla Nova se SuperStar hodnoty 24,85 procenta. Oproti tomu na Markíze stejný díl sledovalo 679 tisíc diváků ve věku od 12 do 54 let a v podílu na trhu televize dosáhla 49,1 procenta.
TABULKA: Sledovanost jednotlivých dílů Česko Slovenské SuperStar 2011 na Nově a Markíze
Obdobně na tom byla v neděli i Šéfka. Na Primě ji sledovalo 229 tisíc diváků ve věku od 15 do 54 let, což představovalo podprůměrný podíl 10,58 procenta, na Joj to bylo 256 tisíc diváků ve věku od 12 do 54 s průměrným podílem 19,8 procenta. Jediným rozdílem mezi SuperStar a Šéfkou je skutečnost, že Šéfce se v podstatě nedaří ani na Slovensku. Pro televizi Joj představuje pouze průměrný výsledek a nepomáhá jí k růstu celodenního podílu na trhu. Není ale takovým propadákem jako na Primě.