Hlavní navigace

ČT 1 a Nova Cinema propadáky minulého týdne, rekordně rostla ČT Sport a Prima Cool

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Oběma sportovním kanálům pomohla fotbalová Liga mistrů, ČT Sport také finišující domácí hokejová extraliga.

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 15. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Pouze týden trval rekordní růst ČT 1 v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let. Minulý týden se vrátila na letošní obvyklá čísla, což znamenalo, že se rekordně propadla – vůbec nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Konkrétně její podíl klesl o 2,14 procentního bodu na hodnotu 14,27 procenta. Významný pokles o 1,02 procentního bodu na podíl 4,31 procenta zaznamenala i Nova Cinema. Naopak rekordní růst vykázala ČT Sport (+ 1,80 procentního bodu na 5,03 procenta) a Prima Cool (+ 0,75 procentního bodu na 3,37 procenta). V obou případech byly hlavními programovými taháky přenosy fotbalové Ligy mistrů. Polepšil si i hlavní kanál Novy, a to o 0,42 procentního bodu na hodnotu 24,52 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: ČT 1 nebývale rostla sledovanost, dostala se na loňská čísla

Z hlediska celých televizních skupin se minulý týden dařilo zejména skupině Prima. Jako jediná z „velké trojky“ si ve srovnání s předminulým týdnem polepšila. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku za všechny čtyři své programy narostla o 1,07 procentního bodu na hodnotu 20,68 procenta. Stále ale výrazně zaostávala za Českou televizí, která i přes pokles o 0,36 procentního bodu zůstala daleko před Primou s celkovým podílem 29,55 procenta. Poklesu se nevyhnula ani skupina Nova, která si pohoršila o 0,33 procentního bodu na hodnotu 33,39 procenta. I tak ale drží slušný náskok před ČT a její pozice lídra trhu tak zůstává neohrožena.

Top 10 všechny stanice (16. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika ve věku 15 až 54 let, na které programově a obchodně cílí skupina Nova, minulý týden nejvíce rostla ČT Sport. Oproti předminulému týdnu si v průměrném celodenním podílu na sledovanosti polepšila o 2,18 procentního bodu na hodnotu 5,93 procenta. Těsně tak zůstala za Novou Cinemou (5,95 procenta), která si naopak pohoršila o 1,19 procentního bodu. Významně rostla i Prima Cool (+ 1,13 procentního bodu na 5,26 procenta) a Smíchov (+ 0,42 procentního bodu na 2,65 procenta). Největší propad minulý týden zaznamenala ČT 1, která si pohoršila o 2,33 procentního bodu na hodnotu 11,07 procenta. Kromě Novy Cinema klesala také TV Barrandov, která si pohoršila o 0,43 procentního bodu na hodnotu 2,64 procenta.

MINULÝ ROK: Prima překvapivým skokanem minulého týdne, Nova i Česká televize klesaly

Jestliže u dospělého publika staršího 15 let minulý týden zaznamenala skupinový růst pouze Prima, u mladších diváků od 15 do 54 let se k ní přidala i Česká televize. Nejvíce ale rostla Prima, konkrétně o 0,75 procentního bodu na celkových 20,24 procenta. ČT vykázala celkový růst o 0,12 procentního bodu na hodnotu 25,79 procenta, zatímco skupina Nova jako jediná z „velké trojky“, navíc ve vlastní cílové skupině, ztrácela. Oproti předminulému týdnu si pohoršila o 0,36 procentního bodu na hodnotu 37,68 procenta. Mohla za to především Nova Cinema, kerá v předchozích týdnech rekordně rostla. Nyní se ale propadla a málem přišla ve své cílové skupině o pozici čtyřky na trhu.

Kanály – průměrné podíly (16. týden 2015)
Graf podílu kanálů (16. týden 2015)
Graf podílu skupin (16. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 16. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 16. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl vzrostl o 2,17 procentního bodu na hodnotu 5,03 procenta, což pohodlně stačilo na pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi. Dařilo se také ČT 2, která si připsala 0,45 procentního bodu na podíl 4,56 procenta, a rovněž Primě love, která si polepšila o 0,39 procentního bodu na 2,51 procenta. Naopak největší meziroční pokles vykázala ČT 1, která se propadla o 1,94 procentního bodu na hodnotu 14,27 procenta. Nedařilo se ani hlavnímu kanálu Primy, který přišel o 1,28 procentního bodu a dosáhl podílu 12,79 procenta. Významně klesala i „velká“ Nova (- 1,01 procentního bodu na 24,52 procenta).

Ve srovnání meziročního výkonu celých televizních skupin si v širší cílové skupině všech dospělých diváků starších 15 let polepšila pouze Česká televize. Její podíl narostl o 0,69 procentního bodu na hodnotu 29,55 procenta. Nebýt velkého propadu Jedničky, mohla si ČT polepšit více. Kromě ní meziročně klesala už jen ČT 24, ale jen nepatrně. Drobný pokles zaznamenala i skupina Nova, která si pohoršila o osm setin procentního bodu na letošních 33,39 procenta. Výrazněji klesala skupina Prima, která se propadla o 0,70 procentního bodu na podíl 20,68 procenta. V jejím případě za pokles může výhradně hlavní kanál, tematické stanice její pokles zmírňovaly.

Content 2018 tip Kavka

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

Rovněž u mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila ČT Sport. Její podíl narostl o 2,81 procentního bodu na 5,93 procenta. Dařilo se také Nově Cinema, která si polepšila o 1,09 procentního bodu na hodnotu 5,95 procenta. A rostl i Smíchov, konkrétně o 0,72 procentního bodu na 2,65 procenta. Opačný trend vykázala ČT 1, která se u mladého publika meziročně propadla o 2,33 procentního bodu na hodnotu 11,07 procenta. Klesal také hlavní program Novy (- 1,76 procentního bodu na 26,25 procenta) a „velká“ Prima (- 1,46 procentního bodu na 9,81 procenta). Významně si pohoršila i další plnoformátová televize, Barrandov (- 0,79 procentního bodu na 2,64 procenta).

V meziročním srovnání celých televizních skupin a jejich souhrnných podílů na publiku od 15 do 54 let si nejvíce polepšila Česká televize. Oproti 16. týdnu loňského roku si připsala 0,74 procentního bodu na hodnotu 25,79 procenta. Nepatrně rostla i skupina Nova, konkrétně o tři setiny procentního bodu na souhrnný podíl 37,68 procenta. Jako jediná z „velké trojky“ klesala skupina Prima, která se propadla o 0,55 procentního bodu na 20,24 procenta. Opět za to může pouze hlavní kanál Primy, tematické stanice si meziročně polepšily, ale jejich nárůst nestačil pokrýt celý pokles „velké“ Primy.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)
Našli jste v článku chybu?