Hlavní navigace

ČT 1 opět klesá, minulý týden byla za Primou dokonce i v prime time

24. 11. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 115393
24. 11. 2010

UVNITŘ GRAF A TABULKA První program České televize se po úspěšném startu StarDance a nového seriálu Cukrárna pomalu vrací na čísla sledovanosti, která měl na začátku letošního podzimu. Ačkoli se mu poslední týdny dařilo porážet Primu alespoň v hlavním vysílacím čase, minulý týden zůstala ČT 1 pozadu za komerční dvojkou jak z celodenního hlediska, tak v prime time. A to i přesto, že podíl Primy minulý týden mírně klesl. Dařilo se však menším televizím: Barrandovu, Nově Cinema a Primě Cool.

ČT 1 minulý týden zaznamenala největší pokles ze všech televizí měřených peoplemetry. Po celý den ji sledovalo v průměru 16,39 procenta dospělého publika, což je o 0,91 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech od 19 do 23 hodin podíl Jedničky mírně stoupnul na 18,18 procenta, ale i tento výsledek je hluboko pod možnostmi České televize. Příliš se nedařilo ani programu ČT 2, který si sice mírně polepšil, ale nadále se pohybuje na nejhorších číslech v historii. Minulý týden jej po celý den upřednostňovalo v průměru 3,66 procenta dospělého publika, což znamená nárůst o 0,12 procentního bodu, během prime time ale Dvojka klesla až na 2,82 procenta a porazila ji i Prima Cool.

Mírný pokles postihl tematické programy ČT. Sportovní ČT 4 spíše stagnovala, v celodenních číslech klesla o pouhou setinu procentního bodu na 1,71 procenta. V hlavním vysílacím čase si ale polepšila na 1,83 procenta a těsně porazila zpravodajskou ČT 24. Té se v celodenních číslech dařilo o poznání hůře než v předminulém týdnu, klesla o osm setin procentního bodu na hodnotu 3,04 procenta. V hlavním vysílacím čase pak tradičně podíl ČT 24 klesl, tentokrát na průměrnou hodnotu 1,82 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Nárůst naopak zaznamenaly oba programy televize Nova, zapojené do elektronického měření sledovanosti. Hlavní program Novy sledovalo v průměru po celý den 31,57 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o sedm setin procentního bodu více než předminulý týden. Během prime time se podíl Novy vyšplhal na 35,66 procenta. Výrazně lépe se dařilo Nově Cinema, která si v celodenních číslech připsala podíl 4,26 procenta, druhý nejlepší od zařazení do peoplemetrů. Oproti předminulému týdnu jde o nárůst o 0,29 procentního bodu. Během prime time si Nova Cinema polepšila až na 4,65 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Hlavnímu programu Primy se minulý týden dařilo o trochu hůře než v předminulém týdnu. V celodenních číslech dosáhl průměrného podílu 18,89 procenta, o pět setin procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech se Primě dařilo o trochu hůře: podíl 18,62 procenta ale stačil i na ČT 1 a Prima si udržela pozici druhé nejsledovanější televize v zemi jak z celodenního hlediska, tak v prime time. Primě Cool se minulý týden podařilo podruhé od zařazení do peoplemetrů pokořit v celodenních číslech hranici tří procent. Po celý den ji sledovalo v průměru 3,01 procenta dospělého publika, o 0,20 procentního bodu více než minule. Během prime time její podíl klesl na hodnotu 2,84 procenta.

MMF24

Největším skokanem minulého týdne je bezesporu televize Barrandov. Vůbec poprvé během podzimu se jí podařilo v celodenních číslech i prime time pokořit hranici pěti procent. Po celý den Barrandov sledovalo v průměru 5,38 procenta dospělého publika, což je o 0,79 procentního bodu více než předminulý týden. Ve večerních časech si tento program udržel průměrný podíl 5,07 procenta a v obou sledovaných údajích porazil nejen ČT 2, ale i Novu Cinema a tradičně i Primu Cool. Barrandov tak zůstává čtvrtou nejsledovanější televizí v zemi.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,51 procenta, o sedm setin procentního bodu méně než minule. Během prime time dosáhly podílu 1,67 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,58 procenta, což je o 0,35 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 6,84 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).