UVNITŘ GRAF A TABULKA První program České televize se po úspěšném startu StarDance a nového seriálu Cukrárna pomalu vrací na čísla sledovanosti, která měl na začátku letošního podzimu. Ačkoli se mu poslední týdny dařilo porážet Primu alespoň v hlavním vysílacím čase, minulý týden zůstala ČT 1 pozadu za komerční dvojkou jak z celodenního hlediska, tak v prime time. A to i přesto, že podíl Primy minulý týden mírně klesl. Dařilo se však menším televizím: Barrandovu, Nově Cinema a Primě Cool.
ČT 1 minulý týden zaznamenala největší pokles ze všech televizí měřených peoplemetry. Po celý den ji sledovalo v průměru 16,39 procenta dospělého publika, což je o 0,91 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech od 19 do 23 hodin podíl Jedničky mírně stoupnul na 18,18 procenta, ale i tento výsledek je hluboko pod možnostmi České televize. Příliš se nedařilo ani programu ČT 2, který si sice mírně polepšil, ale nadále se pohybuje na nejhorších číslech v historii. Minulý týden jej po celý den upřednostňovalo v průměru 3,66 procenta dospělého publika, což znamená nárůst o 0,12 procentního bodu, během prime time ale Dvojka klesla až na 2,82 procenta a porazila ji i Prima Cool.
Mírný pokles postihl tematické programy ČT. Sportovní ČT 4 spíše stagnovala, v celodenních číslech klesla o pouhou setinu procentního bodu na 1,71 procenta. V hlavním vysílacím čase si ale polepšila na 1,83 procenta a těsně porazila zpravodajskou ČT 24. Té se v celodenních číslech dařilo o poznání hůře než v předminulém týdnu, klesla o osm setin procentního bodu na hodnotu 3,04 procenta. V hlavním vysílacím čase pak tradičně podíl ČT 24 klesl, tentokrát na průměrnou hodnotu 1,82 procenta.
![](https://i.iinfo.cz/urs/ATO46-129061955055786.jpg)
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Nárůst naopak zaznamenaly oba programy televize Nova, zapojené do elektronického měření sledovanosti. Hlavní program Novy sledovalo v průměru po celý den 31,57 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o sedm setin procentního bodu více než předminulý týden. Během prime time se podíl Novy vyšplhal na 35,66 procenta. Výrazně lépe se dařilo Nově Cinema, která si v celodenních číslech připsala podíl 4,26 procenta, druhý nejlepší od zařazení do peoplemetrů. Oproti předminulému týdnu jde o nárůst o 0,29 procentního bodu. Během prime time si Nova Cinema polepšila až na 4,65 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010
Hlavnímu programu Primy se minulý týden dařilo o trochu hůře než v předminulém týdnu. V celodenních číslech dosáhl průměrného podílu 18,89 procenta, o pět setin procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech se Primě dařilo o trochu hůře: podíl 18,62 procenta ale stačil i na ČT 1 a Prima si udržela pozici druhé nejsledovanější televize v zemi jak z celodenního hlediska, tak v prime time. Primě Cool se minulý týden podařilo podruhé od zařazení do peoplemetrů pokořit v celodenních číslech hranici tří procent. Po celý den ji sledovalo v průměru 3,01 procenta dospělého publika, o 0,20 procentního bodu více než minule. Během prime time její podíl klesl na hodnotu 2,84 procenta.
Největším skokanem minulého týdne je bezesporu televize Barrandov. Vůbec poprvé během podzimu se jí podařilo v celodenních číslech i prime time pokořit hranici pěti procent. Po celý den Barrandov sledovalo v průměru 5,38 procenta dospělého publika, což je o 0,79 procentního bodu více než předminulý týden. Ve večerních časech si tento program udržel průměrný podíl 5,07 procenta a v obou sledovaných údajích porazil nejen ČT 2, ale i Novu Cinema a tradičně i Primu Cool. Barrandov tak zůstává čtvrtou nejsledovanější televizí v zemi.
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,51 procenta, o sedm setin procentního bodu méně než minule. Během prime time dosáhly podílu 1,67 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,58 procenta, což je o 0,35 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 6,84 procenta.