UVNITŘ TABULKA A GRAF První program České televize oslovuje stále menší podíl diváků. Minulý týden se propadl na druhou nejhorší hodnotu za letošní rok a meziročně si pohoršil o 2,58 procentního bodu. Jednička se tak začala nebezpečně blížit nízkým hodnotám podílu na sledovanosti televize Prima, pro kterou je letošní rok ve výsledcích sledovanosti nejhorší za posledních deset let.
Program ČT 1 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 16,75 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu to je o 0,46 procentního bodu méně. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin podíl Jedničky mírně stoupnul na 17,51 procenta. Pokles zaznamenala také ČT 2, v celodenních číslech klesla o 0,24 procentního bodu na 5,25 procenta, během prime time na 4,79 procenta.
Historicky nejlepšího týdenního výsledku od zařazení do peoplemetrů dosáhla minulý týden zpravodajská ČT 24. Po celý den ji sledovalo v průměru 4,03 procenta dospělého publika, což je o 1,45 procentního bodu více než předminulý týden. Ve večerních časech ale podíl ČT 24 klesl na 2,07 procenta. Polepšila si také sportovní ČT 4: v celodenních číslech o 0,50 procentního bodu na 2,61 procenta, v hlavním vysílacím čase až na 3,28 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Mírný pokles minulý týden zaznamenala televize Nova, kterou sledovalo po celý den v průměru 36,81 procenta dospělého publika, což je o 0,15 procentního bodu méně než minule. V hlavním vysílacím čase si ale Nova tradičně polepšila, tentokrát na hodnotu 43,57 procenta. Výrazně lépe se dařilo filmovému kanálu Nova Cinema, který si v celodenních hodnotách polepšil o 0,30 procentního bodu na hodnotu 2,50 procenta, což je třetí nejlepší týdenní výsledek za letošní rok. Během prime time podíl Novy Cinema stoupl až na tři procenta.
TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010
Televizi Prima se ani minulý týden nepodařilo vymanit z „patnáctiprocentních“ hodnot, po celý den ji sledovalo v průměru 15,50 procenta dospělého publika. To je o čtyři setiny procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase se Prima propadla na podíl 12,85 procenta. Mírně klesl i podíl Primy Cool, v celodenních číslech z 2,08 na 1,94 procenta, během prime time na 1,92 procenta.
Téměř neznatelný pokles postihnul i plnoformátovou digitální televizi Barrandov, již po celý den sledovalo v průměru 3,78 procenta dospělého publika, což je o dvě setiny procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Slušného výsledku ale dosáhnul Barrandov v hlavních večerních časech, kdy mu dalo přednost v průměru 3,44 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televizní obrazovky.
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,13 procenta, což je o 0,22 procentního bodu méně než minule. Během prime time jejich průměrný podíl klesl na 1,36 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,70 procenta (pokles o 0,98 procentního bodu), v hlavním vysílacím čase pak oslovily 6,21 procenta dospělého publika.