UVNITŘ GRAF A TABULKA První lednový týden nepřinesl žádné závratné změny v podílech na sledovanosti jednotlivých českých televizí. První program České televize se po vánočním a silvestrovském týdnu propadá na původní hodnoty, zatímco Nově se nedařilo dostat na čísla, kterých dosahovala před Vánoci. Nejlépe na tom byl zpravodajský kanál ČT 24, na který se přesunuly některé pořady z Jedničky a Dvojky.
Televizi Nova minulý týden sledovalo po celý den v průměru 36,83 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je sice o 0,64 procentního bodu více než v posledním prosincovém týdnu, ale výrazně méně, než byl běžný průměr Novy v posledním čtvrtletí 2009. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin podíl Novy vyšplhal na 41,94 procenta. Lépe se dařilo filmovému kanálu Nova Cinema, který v celodenních číslech dosáhl podílu 2,38 procenta (nárůst o 0,14 procentního bodu) a ve večerních časech dokonce 3,07 procenta.
Televizi Prima po opravdu nepovedeném závěrečném týdnu minulého roku stoupnul průměrný celodenní podíl na dospělém publiku o 0,91 procentního bodu na 15,45 procenta. Během prime time si ale Prima pohoršila na 14,14 procenta. Trošku lépe se vedlo programu Prima Cool, který dosáhl v celodenních číslech hodnoty 1,72 procenta, což je o 0,17 procentního bodu více než v předminulém týdnu, a 1,66 procenta v hlavním vysílacím čase.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Největší změny se daly od Nového roku čekat od České televize, která přesouvala některé zavedené pořady mezi jednotlivými kanály. Zatím se zdá, že na úkor hlavního programu ČT 1, který minulý týden dosáhl celodenního podílu 18,93 procenta a oproti předminulému týdnu si pohoršil o 2,29 procentního bodu. Během prime time pak Jednička dosáhla průměrného podílu 20,35 procenta. Oproti tomu podíl programu ČT 2 stoupal. V celodenních číslech o 0,13 procentního bodu na 4,83 procenta a v hlavním vysílacím čase na 4,51 procenta.
TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009
Přesuny pořadů nejvíc prospěly zpravodajskému kanálu ČT 24, který v prvním lednovém týdnu dosáhnul průměrného celodenního podílu 2,77 procenta, což je o 0,86 procentního bodu více než minule. V hlavním vysílacím čase ale průměrný denní podíl ČT 24 klesl na 1,74 procenta. Téměř beze změny zůstal zájem o sportovní kanál ČT 4. Po celý den jej sledovalo v průměru 1,55 procenta dospělého publika, což je o 0,19 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech podíl ČT 4 klesl na rovný jeden procentní bod.
Digitální plnoformátové televizi Barrandov se nepodařilo zopakovat úspěch z posledního prosincového týdne, kdy v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku překonala hodnotu čtyř procent. Minulý týden to bylo „jen“ 3,72 procenta, což představuje pokles o 0,36 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase pak Barrandov sledovalo v průměru 3,37 procenta dospělých diváků, kteří trávili čas u televize (což nestačilo na ČT 2, kterou Barrandov poslední dva prosincové týdny v prime time porážel).
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku hodnoty 1,88 procenta, a v prime time 1,17 procenta. Ostatní malé televize pak vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,94 procenta a v hlavním vysílacím čase 7,05 procenta.