Hlavní navigace

ČT1 v pátek nejsledovanější českou televizí, Novu porazila i v prime time

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 5 POŘADŮ ZA KAŽDÝ KANÁL – Jednička se na Novu v hlavním vysílacím čase dotahovala i v „její“ cílové skupině diváků od 15 do 54 let. Žádný pořad neměl ani milion diváků.

Doba čtení: 3 minuty

Televizní noviny pod milionem diváků

Příjemný páteční den s teplotami pod 30 stupňů a nadcházející víkend ještě ubraly českým televizím na sledovanosti. Žádný z pátečních pořadů, včetně Televizních novin na Nově, neoslovil v průměru ani milion dospělých diváků. Hlavní zpravodajská relace Novy jich měla 900 tisíc, což představovalo 38,53 % publika (34,30 % v kategorii 15 až 54 let). Nova jako taková pak v pátek u dospělého publika nad 15 let prohrála v celodenním podílu i v hlavním vysílacím čase s ČT1, která za celý den oslovila 16,21 % publika (Nova 14,76 %, Prima 14,34 %). Během prime time Jedničku sledovalo 20,10 % dospělého publika, Novu 17,11 %. Nova si ale udržela prvenství v mladší kategorii diváků od 15 do 54 let.

ČTVRTEČNÍ DATA: Nemocnice na kraji města ovládla čtvrteční večer, ČT1 u dospělých diváků jedničkou

Nejsledovanějším nezpravodajským pořadem dne byla talk show Všechnopárty, kterou si od 21:20 na ČT1 nenechalo ujít 588 tisíc dospělých diváků a 22,77 % publika (14,80 % ve věku 15 až 54 let). Hned po osmé hodině večer zvítězila pohádka O pokladech na Jedničce, již si nenechalo ujít 468 tisíc dospělých a 18,10 % publika (17,74 % ve věku 15 až 54 let). Český film Donšajni v té době na hlavním kanálu Novy oslovil 321 tisíc dospělých diváků a 12,34 % publika (13,59 % ve věku 15 až 54 let). Velkým televizím se po 20:00 přiblížila Nova Cinema, která hlavním večerním filmem Pošetilost mocných zaujala 254 tisíc dospělých diváků a 9,79 % publika (13,93 % ve věku 15 až 54 let). U mladšího publika za celý prime time filmový kanál Novy vytáhl průměrný podíl na hodnotu 10,43 % a blížil se Primě.

Kanály – průměrné podíly (24. 7. 2015)
Graf podílu kanálů (24. 7. 2015)
Graf podílu skupin (24. 7. 2015)

ČT Sport se 7 % jasnou čtyřkou trhu

Nad 200 tisíc diváků se dostal i hlavní večerní romantický film TV Barrandov Lilly Schönauer: Láska z minulosti. Od čtvrt na devět si ho nenechalo ujít 231 tisíc dospělých diváků a 8,85 % publika (ale jen 3,54 % ve věku 15 až 54 let). Barrandov je jedna z mála televizí, která v létě těží z úbytku mladších diváků u televizních obrazovek. Díky svému podstatě staršímu (ale věrnému) publiku dosahuje rekordních podílů. Jenom hlavní kanál Barrandova o pátečním prime time vykázal průměrný podíl 6,18 % a nebýt silnějších výkonů Novy Cinemy a ČT Sport, jistě by to stačilo na pozici čtyřky na trhu. Oba zmiňované programy ale v pátek večer překročily hranici sedmiprocentního podílu na dospělém publiku.

MIF18 tip v článku ROSA

MINULÝ PÁTEK: Pátek pro Tajemství Lesní země a Všechnopárty, film Novy měl jen tři sta tisíc diváků

ČT Sport v pátek těžila hned ze tří sportovních událostí: atletické Diamantové ligy, cyklistické Tour de France a fotbalové Synot ligy. Z hlediska počtu diváků nejvíce uspěla Diamantová liga. Dvouhodinový přenos z Londýna, který začínal až v devět hodin večer, vidělo v průměru 183 tisíc dospělých diváků a 7,45 % publika (4,61 % ve věku 15 až 54 let). Z hlediska podílu na publiku se ale lépe dařilo Tour de France. Téměř pětihodinovou etapu se začátkem ve čtvrt na dvě vidělo v průměru 182 tisíc dospělých diváků, což představovalo 16,65 % z těch, co trávili čas u televizní obrazovky (v kategorii 15 až 54 let to bylo 15,50 % publika). Fotbalový zápas FC Vysočina Jihlava – AC Sparta Praha, který se vešel přesně mezi Tour de France a Diamantovou ligu, vidělo 144 tisíc dospělých a 6,47 % publika (7,18 % ve věku 15 až 54 let). ČT Sport se tak s celodenním podílem 7,34 % (a 7,13 % v prime time) stal jasnou čtyřkou trhu.

Top 10 všechny stanice (24. 7. 2015)
Top 5: ČT1 (24. 7. 2015)
Top 5: ČT2 (24. 7. 2015)
Top 5: ČT24 (24. 7. 2015)
Top 5: ČT sport (24. 7. 2015)
Top 5: ČT :D (24. 7. 2015)
Top 5: ČT art (24. 7. 2015)
Top 5: Nova (24. 7. 2015)
Top 5: Nova Cinema (24. 7. 2015)
Top 5: FANDA (24. 7. 2015)
Top 5: SMÍCHOV (24. 7. 2015)
Top 5: TELKA (24. 7. 2015)
Top 5: Prima (24. 7. 2015)
Top 5: Prima COOL (24. 7. 2015)
Top 5: Prima love (24. 7. 2015)
Top 5: Prima ZOOM (24. 7. 2015)
Top 5: TV Barrandov (24. 7. 2015)
Top 5: KINO Barrandov (24. 7. 2015)
Top 5: Barrandov PLUS (24. 7. 2015)
Našli jste v článku chybu?