Hlavní navigace

ČT 2 na historickém minimu: minulý týden byla až šestou televizí

11. 11. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
11. 11. 2010

UVNITŘ GRAF A TABULKA Druhý program České televize nabral strmý pád k historicky nejhorším číslům sledovanosti. Minulý týden u diváků natolik propadl, že v celodenních výsledcích sledovanosti byl až šestý a v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dokonce osmý. Předběhly ho všechny ostatní tematické stanice Novy, Primy, televize Barrandov i sportovní kanál ČT 4. Dvojka se začala povážlivě blížit průměrné sledovanosti zpravodajského kanálu ČT 24, kterému se naopak vede výtečně.

Po celý den Dvojku minulý týden sledovalo 3,39 procenta dospělého publika, což je o 0,53 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Pod hranicí čtyř procent se ČT 2 drží už čtvrtý týden po sobě. Ve večerních časech Dvojka klesla až na průměrných 2,53 procenta, což je rovněž nejhorší výsledek v historii České televize. Mírný pokles potkal i program ČT 1, a to i přes výrazně úspěšný víkend. V celodenních číslech Jednička dosáhla podílu 16,74 procenta, o 0,25 procentního bodu méně než minule. Během prime time si ale polepšila až na 18,93 a odsunula Primu na pozici třetí televize na trhu.

Výrazný nárůst zaznamenala minulý týden sportovní ČT 4. Po celý den ji sledovalo průměrně 2,57 procenta dospělého publika, což bylo o 1,26 procentního bodu více než minule. Zájem o Čtyřku se tedy téměř zdvojnásobil. Diváci ji neopouštěli ani večer, spíš naopak: průměrným podílem 2,95 procenta porazila Primu Cool i ČT 2. Zpravodajská ČT 24 minulý týden stagnovala. V celodenních číslech si pohoršila o jednu setinu procentního bodu na 3,18 procenta, během prime time pak tradičně klesla, tentokrát na hodnotu 1,96 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Mírný pokles se nevyhnul ani televizi Nova a jejímu filmovému kanálu Nova Cinema. Hlavní program Novy sledovalo po celý den v průměru 31,24 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu to je o 0,15 procentního bodu méně. V hlavním vysílacím čase si ale Nova tradičně polepšila, momentálně na hodnotu 35,88 procenta. Nova Cinema dosáhla v celodenních číslech podílu 3,93 procenta, o dvě setiny procentního bodu méně než minule, a během prime time klesla na hodnotu 3,67 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Jedinou plnoformátovou televizí, která minulý týden stoupala, i když jen mírně, byla Prima. Její hlavní program oslovil po celý den v průměru 19,29 procenta dospělého publika, což je o 0,18 procentního bodu více než minule. V hlavním vysílacím čase ale podíl Primy klesnul na hodnotu 18,55 procenta, což nestačilo na udržení pozice druhé televize v zemi a Primu přeskočila (již podruhé za sebou) ČT 1. Primě Cool se dařilo o trochu hůře než v předminulém týdnu: v celodenních číslech klesla o šest setin procentního bodu na hodnotu 2,85 procenta, během prime time ale mírně posílila na 2,90 procenta.

BRAND

Plnoformátové televizi Barrandov se podařilo za minulý týden obhájit pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi po Nově, Primě a ČT 1. Stalo se už pravidlem, že za sebou nechává i druhý program České televize. Přesto ani jí se nevyhnul malý pokles: v celodenních číslech klesla o sedm setin procentního bodu na hodnotu 4,73 procenta, ve večerních časech pak na průměrných 4,07 procenta. I tak ale uhájila svoji pozici proti Nově Cinema, která ji v hlavním vysílacím čase pravidelně ohrožuje.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,43 procenta, o 0,12 procentního bodu méně než minule. Během prime time dosáhly podílu 1,43 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,65 procenta, což je o 0,22 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 7,13 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).