Hlavní navigace

ČT 24 dosáhla minulý týden letošního rekordu, TV Barrandov naopak

24. 3. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

24. 3. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Nejlepšího průměrného týdenního podílu na dospělém publiku za letošní rok dosáhla minulý týden zpravodajská ČT 24. Poprvé za letošek pokořila hranici pětiprocentního podílu na trhu a stala se čtvrtou nejsledovanější televizí v zemi. Opačným směrem se vydala televize Barrandov, která vykázala za minulý týden nejhorší týdenním výsledek o začátku letošního roku. Stejně dopadly i menší televize zastupované agenturou At Media. Nutno však podotknout, že údaje se týkají skupiny diváků starších patnácti let.

ČT 24 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 5,55 procenta dospělého publika, což je o celý procentní bod více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin však podíl ČT 24 tradičně klesl, tentokrát na hodnotu 2,94 procenta. Poklesu o více než jeden procentní bod se naopak dočkala sportovní ČT 4, která dosáhla celodenního průměrného podílu 3,13 procenta oproti rekordním 4,19 procentům z předminulého týdne. Během prime time si ale polepšila na průměrných 3,63 procenta.

Mírný pokles se nevyhnul ani programu ČT 1, jež dosáhl v celodenních číslech průměrného podílu 16,68 procenta. To je o 0,21 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ani tentokrát to nestačilo na Primu, která si udržela pozici druhé nejsledovanější televize v zemi, ovšem ne v prime time. Tam ji Jednička předběhla průměrným podílem 19,24 procenta. ČT 2 se nadále pohybuje v celodenních číslech pro hranicí tří procent, minulý týden dosáhla konkrétně hodnoty 2,90 procenta. To je o 0,26 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time Dvojka přilákala v průměru 2,17 procenta dospělého publika.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Mírného nárůstu se minulý týden dočkala televize Nova. Její hlavní program sledovalo po celý den v průměru 30,68 procenta dospělého publika, což je o 0,35 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech Nova ještě vystoupala na průměrných 34,35 procenta. Naopak mírného poklesu se dočkala Nova Cinema, která si v celodenních číslech pohoršila o sedm setin procentního bodu na 4,05 procenta, a v prime time dokonce až na 3,89 procenta (ve večerních časech se jí hodně přiblížila Prima Cool).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Z velkých televizí se minulý týden nejvíce dařilo Primě, jejíž hlavní program si v celodenním průměrném podílu polepšil o 0,87 procentního bodu na 17,17 procenta. V hlavním vysílacím čase Prima ještě mírně stoupla na podíl 17,90 procenta, ale ani to jí nestačilo na poměrně silnou ČT 1, jíž se daří právě o večerech. Poklesu se ale nevyhnul druhý program Primy, stanice Prima Cool. Oproti předminulému týdnu si v celodenních číslech pohoršila o 0,32 procentního bodu na 3,66 procenta, během prime time ale vykázala průměrný podíl 3,72 procenta.

NMKT21_tip EARLY

Nejhoršího týdenního výsledku za letošní rok dosáhla televize Barrandov, která se vrátila pod pětiprocentní hranici celodenního podílu na trhu. Minulý týden zaujala po celý den v průměru 4,68 procenta dospělého publika, což je o 0,45 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time podíl Barrandova ještě klesl na průměrných 4,03 procenta, ale udržel si pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi. V celodenním podílu skončil až pátý, předběhla ho rekordní zpravodajská ČT 24.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,06 procenta, což je o 0,29 procentního bodu méně než minule a nejméně za letošní rok. Během prime time vykázaly podíl 1,33 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,44 procenta, o osm setin procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,80 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.