Hlavní navigace

ČT 4 skokanem minulého týdne, Prima druhý týden po sobě nad 20 procenty

7. 10. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
7. 10. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Česká televize a Barrandov si minulý týden jako jediné polepšily skóre u diváků starších patnácti let. Ostatním televizím podíl na dospělém publiku klesal, někdy i dost výrazně. Jasným skokanem týdne je sportovní kanál ČT 4, který svůj průměrný celodenní podíl na dospělém publiku zvýšit o rovnou třetinu. Naopak Nova v nejširší cílové skupině klesala a nadále se drží jen těsně nad čísly z letních prázdnin. Nad hranicí 20 procent se už druhý týden po sobě držela televize Prima.

Mírně lepší výsledek než v předminulém týdnu vykázal i první program České televize, který sledovalo po celý den v průměru 15,66 procenta dospělého publika. To je o 0,15 procentního bodu více než minule. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si ČT 1 výrazně polepšila, ale ani průměrný podíl 17,05 procenta jí nestačil na ohrožení pozice Primy coby dvojky na trhu. Nárůstu se dočkala také ČT 2, která si v celodenních číslech polepšila o 0,28 procentního bodu na hodnotu 3,84 procenta, ale během prime time klesla na průměrných 3,38 procenta.

Sportovní kanál ČT 4 minulý týden zaujal po celý den v průměru 3,62 procenta dospělého publika, což je o 1,24 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase Čtyřka poskočila dokonce až na průměr 4,31 procenta, kterým hravě porazila televizi Barrandov a stala se pátou nejsledovanější televizí v prime time (po čtvrté Nově Cinema). Zpravodajský kanál ČT 24 vykázal mírný pokles, když si v celodenním podílu pohoršil o 0,37 procentního bodu na průměrných 4,21 procenta. Večer byla ČT 24 tradičně méně sledovaná, dosáhla průměrného podílu 2,38 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Televize Nova si za minulý týden vysloužila u širší cílové skupiny diváků starších patnácti let titul propadáku týdne, protože její průměrný celodenní podíl klesl nejvíc ze všech měřených programů. Konkrétně o 1,18 procentního bodu na hodnotu 28,39 procenta. Ve večerních časech ale Nova tradičně posílila, tentokrát na průměrných 33,48 procenta. Pokles se nevyhnul ani Nově Cinema, která v celodenních číslech vykázala průměrný podíl 4,67 procenta, což je o 0,23 procentního bodu méně než v předminulém týdnu (skončila až za Barrandovem), během prime time jej ale udržela na hodnotě 4,68 procenta, čímž Barrandov porazila a byla čtvrtou nejsledovanější televizí v zemi.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Mírný pokles se nevyhnul ani televizi Prima, která si dokázala druhý týden po sobě udržet celodenní podíl na dospělém publiku nad 20 procenty. Tentokrát dosáhla hodnoty 20,13 procenta, což je o 0,12 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase si ale polepšila na průměrných 20,23 procenta a potvrdila tak svoji pozici druhé nejsledovanější televize v zemi. Poklesy zaznamenaly i další dva programy Primy. Prima Cool si v celodenních číslech pohoršila o osm setin procentního bodu na hodnotu 3,38 procenta, zatímco v prime time vykázala jen 2,89 procenta, a Prima love klesla v celodenním podílu rovněž o osm setin procentního bodu na konečných 1,51 procenta. Během prime time vykázala průměrný podíl 1,06 procenta.

BRAND24

Směrem nahoru se posunula televize Barrandov, ale pouze v celodenním průměrném podílu na dospělém publiku. Oproti předminulém týdnu si polepšila o 0,33 procentního bodu na hodnotu 5,04 procenta, což jí zajistilo pozici čtvrté nejsledovanější televize po Nově, Primě a ČT 1, ale výrazně pohořela v hlavním vysílacím čase. V tom si totiž Barrandov ladila v průměru jen čtyři procenta dospělého publika, což bylo méně než u Novy Cinema, ale i sportovní ČT 4. Barrandov se tak v prime time posunul až na šestou příčku.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,89 procenta, což je o sedm setin procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,24 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 7,66 procenta, o 0,11 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 5,30 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).