Hlavní navigace

ČT – televize pro sklerotiky? Úvaha o smyslu kreativních producentů v ČT

22. 12. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Stále dokola někde čteme nebo odkudsi posloucháme vyjádření vedoucích pracovníků České televize, jak se program veřejnoprávního média zlepšuje…

Stále dokola někde čteme nebo odkudsi posloucháme vyjádření vedoucích pracovníků České televize, jak se program veřejnoprávního média zlepšuje, jaké úžasné filmy a seriály pro nás chystají, jak máme být všichni nadšeni z toho, jací odborníci do ČT přišli a nyní stojí ve funkcích kreativních producentů a ten program nám již druhým rokem vytvářejí.

Tak se podívám v televizním programu na to, co ČT vysílá v týdnu od 12.12. do 19.12. 2013. V nejsledovanějším čase na Jedničce. Tedy po 20 hodině.

12.12 – 20:05 – Santiniho jazyk z roku 2011 – kvalitní, již několikrát opakovaný thriller. Později večer Hercule Poirot – mnohokrát reprizovaný seriál.

13.12. – 20:05 – O Janovi a podivuhodném příteli – pohádka z roku 1990 – divák ČT ji již také na obrazovce dříve zaznamenal nejednou. Později večer tradiční Všechnopárty a Hrubešův stařičký pořad Tak neváhej a toč.

14.12 – 20:00 – StarDance VI – sice nový díl, ale je to pořád bolestně stejné, bez jakéhokoliv nápadu, či inovace. Později večer Bezva finta z roku 1985 – viděli jsme tenhle film už třicetkrát? Tipněte si.

15.12 – 20:05 – Sebemilenec – zázrak ve vysílání ČT – novinka. Později večer třetí díl filmu Vlna – já nevím – po páté…?

16.12. – 20:05 – Četnické humoresky z roku 2004. Vynikající seriál znechucovaný ČT divákům neustálým opakováním. Později večer Nejlepší Bakaláři – bez komentáře pokud jde o počet repriz.

17.12 – 20:05 – Nejlepší trapasy – bez komentáře pokud jde o počet repriz. Později večer Bohyně krásy z roku 1984.

18.12. – Nejlepší trapasy – bez komentáře pokud jde o počet repriz. Později večer Genová inženýrka z roku 1997.

19.12. – Císař a tambor – pohádka z roku 1998 – pokolikáté? Později večer – jak jinak – opakování. Tentokrát 2 + 1 s Miroslavem Donutilem.

Když si to takhle hezky dá člověk za sebe, vzniká jasná otázka: Co v té ČT dělají ti kreativní producenti s velmi nadstandartními příjmy a rozpočty na asistentky, dramaturgy, vývoj pořadů…? Je jich, jestli se nepletu 18 a z předchozího je zcela evidentní, kolik toho připravili pro diváky ČT 1 ve vybraném týdnu. Prakticky nic.

Kdysi jsem psal – ještě za socialismu – práci na téma: “Proč je český film tak špatný?” Odpověď je v zásadě jednoduchá. Protože jsou špatné scénáře. A proč jsou špatné scénáře? Protože je někdo vybírá – špatní dramaturgové. Proč jsou špatní dramaturgové? Protože si je vybrali špatní vedoucí dramaturgové. Proč jsou špatní vedoucí dramaturgové? Protože je do jejich funkcí vybralo vedení FSB… A tak dále.

Křisťálová Lupa 24 hlasovani

Následuje otázka: Proč je Česká televize taková, jaká je? V zásadě si lze dosadit jedinou změnu – protože ty kreativní producenty někdo vybral. V tomto případě odborná komise, kterou někdo jmenoval a která… Výsledky jsou vidět.

Zdá se, jakoby tedy kreativní producenti a vedení ČT hospodařili s penězi, které získávají od svých poplatníků trošičku divně. Ale tak, třeba se mýlím a možná, že je to v jiných týdnech lepší. Přiznávám, že sledovat reprizy repriz mne příliš nezajímá, čili naprosto přesný přehled nemám.

Autor článku

Autor je televizní scénárista

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).