Programová nabídka České televize loni oslovila nejvíce diváků od roku 2009. S průměrným podílem na publiku 30,96 % se tak z hlediska sledovanosti stala veřejnoprávní televize v roce 2016 nejúspěšnějším vysílatelem na tuzemském televizním trhu,
říká se v zaslané zprávě.
Vánoční pohádka České televize Pravý rytíř se dokonce stala nejúspěšnější štědrovečerní premiérou za posledních patnáct let a živě ji v televizi sledovalo 3,051 mil. diváků ve skupině 4+ a v rámci iVysílání ji do sedmi dnů od premiéry zhlédlo ještě dalších 29 tisíc diváků. Celková sledovanost Pravého rytíře tak byla v tomto období, a ve zmiňované skupině, 3 286 000 diváků.
ČTĚTE TAKÉ: Pravý rytíř je chlap, který se pere, a doma na něj toužebně čeká vyšívající žena (recenze)
Česká televize takřka vymazala Novu, celodenní podíl ČT1 dosahoval 45 procent (24. 12. 2016)
Z hlediska tzv. odložené sledovanosti po Pravém rytíři následovaly v počtu diváků čtyři díly seriálu Rapl, u nichž tuto možnost zhlédnutí využilo v průměru 140 000 lidí. Mezi nejpřehrávanější pořady se zařadil i seriál Kosmo, na který se v průměru prostřednictvím iVysílání dívalo 120 tisíc diváků.
Sledovanost přirozeně není jediným ukazatelem, který by vypovídal o kvalitě vysílání České televize. Je to ale důležitý parametr v rámci měření celkové veřejné hodnoty služby, kterou společnosti poskytujeme, jelikož ilustruje, na kolik byla naše programová nabídka pro diváky relevantní,
říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a doplňuje: Výsledky loňského roku nás tedy těší. Naplno se v nich projevilo, že se vyplácí dlouhodobá strategie České televize, která upřednostňuje původní domácí tvorbu, vysoký podíl premiér, důraz na kvalitní náměty, aktuálnost i moderní zpracování. Do nového roku proto nevstupujeme s cílem bořit rekordy ve sledovanosti, ale neuhnout z ambice nadále posilovat oblast tuzemské audiovize.
- Podíl ČT rostl i v době hlavního vysílacího času, prime time, a dosáhl nejvyšších hodnot za posledních devět let. Meziročně stoupl z 29,21 % na 30,48 %.
- Stále více diváků také sleduje program Déčka. Ve skupině dětí od 4 do 9 let stanice dosáhla podílu 32,92 %.
- Zpravodajství České televize: v průměru se na Události dívalo 830 tisíc diváků denně.
Rok 2016 byl nejúspěšnějším i pro kanál ČT sport. Pro něj se stal loňský rok z hlediska sledovanosti dokonce nejúspěšnějším od vzniku samotné stanice a průměrný celodenní podíl činil 4,46 %.