Česká televize (ČT) bude diváky informovat o přechodu na digitální vysílání, a to i pomocí televizních spotů. Na dnešním semináři na Kavčích horách to uvedl šéf projektu digitalizace ČT Pavek Hanuš. Připravená kampaň se skládá ze čtyř složek: pomocné, informační, vysvětlující a signální.
Pomocná vrstva zahrnuje kontakt na helpdesk operátorů a on-line poradny. Vysvětlující složka, to budou detailní odpovědi na nejčastější otázky spojené s digitalizací, technická poradna, semináře, rozhovory, články a reportáže. Informační složka obsáhne mapy pokrytí, informace o vysílání a odkazy na další zdroje. Divácky nejatraktivnější signální vrstva bude složená z televizních spotů komunikujících základní sdělení.
ČT startem vlastního projektu reaguje na skutečnost, že stát svoji vlastní kampaň k digitalizaci odvolal. V tuto chvíli už není myslím na koho čekat,
řekl k tomu Pavel Hanuš. Dodal, že platforma je otevřená i dalším hráčům na televizním trhu. Podle mluvčího ČT Martina Krafla půjde o kontinuální kampaň, která ale zesílí vždy s příchodem digitálního vysílání na nové území. Televizní spoty budou kromě terestrického příjmu informovat také o možnostech kabelu a satelitu. Groteska zakončená aktuální mapou digitálního pokrytí bude věnovaná ale pouze DVB-T.
DigiZone.cz zajímalo, zda bude mít česká kampaň po britském vzoru také nějakého maskota. Pavel Hanuš uvedl, že se na obrazovky znovu dostane postavička, která televizi už dříve pomáhala vymáhat poplatky. Populárnější Krteček nebo Rákosníček by kampaň výrazně prodražili. Současné náklady na celý projekt jsou minimální, a to kvůli využití možností vnitrofiremní výroby.