Sdružení právnických osob Digi Monitor představil včera na konferenci České asociace kompetitivních komunikací jeho předseda Aleš Janků. Posláním sdružení je poskytovat zúčastněným subjektům jednotné, nezávislé a srovnatelné údaje o procesu přechodu na digitální vysílání. Cílem je systematické, pravidelné a nezávislé získávání údajů o vývoji využívání jednotlivých technologických platforem pro příjem televizního vysílání v období přechodu na DVB-T a související údaje o chování obyvatel ČR,
sdělil Janků účastníkům akce v pražském hotelu Diplomat.
Předseda Digi Monitoru také upřesnil plán činnosti sdružení: Na základě Technického plánu přechodu se budou provádět jednotlivé výzkumy. Každoročně se počítá s celostátní výzkumnou akcí – vždy na jaře. Půjde o klíčové ukazatele rozvoje jednotlivých platforem: penetraci, postoje a souvislosti v celém rozsahu obsahového zaměření. Na podzim potom přijde omnibusový typ výzkumu.
Aleš Janků popsal základní období, kdy se budou výzkumy provádět. Mají být tři: po zapnutí digitálního televizního vysílání, po vypnutí hlavních analogových televizních vysílačů a po úplném vypnutí analogové televize v oblasti.
První výzkum sdružení provede v Domažlicích, druhý je plánovaný v souvislosti se startem DVB-T v severních Čechách. Jak ale předseda Digi Monitoru uvedl na dotaz DigiZone.cz, ne všechno se dozví veřejnost: Já jenom chci říct, že Digi Monitor je sdružení právnických osob, které si ty výzkumy budou platit. To znamená, že všechny údaje, které získají, jsou nějakým způsobem cenné, protože v kombinaci s dalšími údaji znamenají profit.
Některá data by ale přeci jen měla být přístupná všem, bez ohledu na členství. Samozřejmě my plánujeme komunikovat nejen s tiskem, ale prostřednictvím tisku s širokou veřejností, protože chceme, aby ta digitalizace úspěšně postupovala a veřejnost věděla, co Digi Monitor dělá. Určitě se nebráníme tomu, že některé ty informace zveřejníme,
řekl Janků serveru DigiZone.cz, jedním dechem však dodal: Ale rozhodně nemíníme zveřejňovat celé průzkumy veřejného mínění, které budeme dělat, protože je to know-how, které si členové zaplatili.
Místopředseda sdružení Digi Monitor a tiskový mluvčí UPC František Malina svého kolegu doplnil: Co se pustí ven, na tom se musí dohodnout všichni členové sdružení.
Digi Monitor založily firmy UPC, Telefónica O2, Czech Digital Group a Rohde&Schwarz. Členy sdružení jsou také Česká televize, Nova a Prima. Další zájemci podle včerejších slov předsedy sdružení o vstupu uvažují.