Hlavní navigace

Digimedia drží prst na tepu doby, Skylink má nový ceník a Stream sází na vlastní obsah

28. 5. 2016
Doba čtení: 9 minut

Sdílet

 Autor: AČRA-MK
TÝDENNÍ REVIZE – Středeční konference Digimedia 2016 probrala snad všechna klíčová témata ohledně digitálního vysílání, Skylink představil nový ceník a plány internetové televize Stream.cz představil v rozhovoru její šéfproducent Lukáš Záhoř.

Digimedia 2016 představila klíčové trendy televizní i rozhlasové digitalizace

Konference, kterou organizuje Asociace českých reklamních agentur, se kromě zahraničních hostů ze společností, jako je Evropská vysílací unie, satelitní platforma SES Astra nebo firmy Dolby, zúčastnili i vrcholní manažeři českých médií, zástupci státních orgánů, regulačních úřadů a dalších institucí. Diskuse se věnovala televizi jako fenoménu, který podle prezentovaných výzkumů sleduje stále více diváků v reálném čase.

Jednotlivé diskusní bloky se ale nevěnovaly jen televizní digitalizaci, nejbouřlivější diskusi vyvolala otázka rozhlasové digitalizace a související spor mezi komerčními vysílateli sdruženými v Asociaci provozovatelů soukromého vysílání a veřejnoprávním Českým rozhlasem. Pozornosti diskutujících neunikla ani aktuální problematika přechodu na nový standard pozemního vysílání DVB-T2. Debata tak nevyhnutelně sklouzla i k budoucnosti pozemní platformy, lineárního vysílání a placených služeb. Možnou budoucnost pak reprezentoval třeba panel věnovaný hybridní televizi nebo možným distribučním modelům pro exkluzivní audiovizuální obsah.

Záznam z konference Digimedia 2016 je dostupný na webu České televize.

Shrnutí konference Digimedia 2016, kterou můžete zhlédnout i v iVysílání České televize

Výběr z prezentací, které zazněly na konferenci Digimedia 2016

Digimedia 2016: Statistika nuda je, má však cenné údaje

DAB+ versus FM, ČRo a ČRa proti APSV – a jaké je prosím skóre?

Před deseti lety proběhl první kulatý stůl serveru DigiZone.cz

Tématu konferencí se ve svém článku věnoval i zakladatel a dlouholetý šéfredaktor serveru DigiZone.cz Jan Potůček. V pondělí totiž uplynulo přesně deset let od prvního diskusního stolu, který DigiZone pořádalo a který byl věnován tehdy novému tématu plánovaného přechodu z analogového televizního vysílání na digitální formát DVB-T. Úspěch kulatého stolu DigiZone.cz byl tak mimořádný, že se ještě téhož roku 2006 dočkal druhého pokračování a po následující tři roky pak probíhaly jarní a podzimní kulaté stoly o televizní digitalizaci. Po vzoru těchto akcí Internet Info připravilo další eventy navázané na jeho ekonomicky zaměřené weby.

Postupně z této aktivity vzniklo celé oddělení firmy zaměřené na pořádání akcí, které se později spojilo s dlouholetým úspěšným pořadatelem konferencí Tuesday Business Network. Z akcí se stala další byznysová „noha“ Internet Infa a nutno říct, že velmi úspěšná. Kulaté stoly DigiZone.cz sice po nějakých osmi pokračováních zanikly, protože televizní digitalizace dospěla ke svému závěru, přišly však další akce spojované s televizemi: Video Internet Forum a především TVCON, který DigiZone.cz pořádá dodnes.

Deset let a stále tytéž tváře aneb Pohled do konferenčního pravěku

První diskusní kulatý stůl serveru DigiZone.cz, který proběhl 23. května 2006

Skylink představil nový ceník, platný od července

Od 1. července se v nabídce Skylinku přestane objevovat programový balíček Mini a nebude možné si jej nově předplatit. Stávající zákazníci, kteří mají tento balíček předplacen, budou ke konci června bezplatně převedeni na vyšší balíček Smart, který nabízí navíc jedenáct programů. Důvodem pro ukončení poskytování balíčku Mini je podle vyjádření Skylinku klesající zájem nových i stávajících zákazníků, kteří v drtivé většině nyní upřednostňují nový balíček Smart spuštěný od letošního březnu.

Nový ceník platný od 1. července najdete na webu provozovatele. K 1. červenci pak bude z balíčku Smart vyřazen sportovní program Nova Sport 1, který nadále zůstane pouze ve vyšších balíčcích. Ke stejnému dni bude balíček Smart, stejně jako balíčky Multi, Kombi, Multi HD, Komplet a Flexi 7, rozšířen o program AXN.

Skylink uvolní do konce června AMC a Sport 1 a ukončí prodej balíčku Mini

Skylink hlásí nové parametry pro CS Film, na původní pozici ho nahradí AMC

Česká televize spustí HD vysílání ČT 24, Artu a Déčka až v listopadu

Důvodem posunu z původně ohlášených prázdninových termínů až na listopad je značné množství výjimečných sportovních událostí, jako je fotbalové Euro a letní olympiáda v brazilském Riu de Janeiru. Vysílání uvedených kanálů bude dostupné divákům satelitu Astra na 23,5 stupně, uvedl ve svém vystoupení v rámci konference Digimedia 2016 generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Původní smlouvy s operátorem končily v červenci, Česká televize je prodloužila do konce října. V pozemním vysílání se s novými HD kanály České televize počítá až při vysílání ve formátu DVB-T2. U kabelových operátorů se nic měnit nebude, upřesnil pro server DigiZone technický ředitel České televize Ivo Ferkl.

Ředitel ČT Dvořák avizoval spuštění HD programů ČT 24 a ČT:D začátkem listopadu

ČT prodlouží satelitní vysílání v SD o čtyři měsíce. Chce dát divákům více času


Autor: AČRA-MK

Petr Dvořák v diskusním panelu na konferenci Digimedia 2016

Stream.cz navyšuje investice do obsahu, láká ho oblast thrilleru

Stream představil tento měsíc svůj zatím nejambicióznější projekt, nový seriál Žrouti uvedly dvě samostatné kuchařské show a překvapením prý ještě zdaleka není konec. Videoserveru, který patří mezi vlajkové projekty tuzemské internetové jedničky Seznam.cz, evidentně s jídlem roste chuť a vývoji vlastních formátů se chce do budoucna věnovat ještě intenzivněji. Dnes tvoří vlastní produkce více než 95 procent obsahu internetové televize Stream.cz. Jeho provozovatelé ale zatím neplánují přístup k videím zpoplatnit. Český uživatel prostě není zvyklý platit, maximum možného je platba za SMS na Uložto.cz, což funguje jako specifická forma odpustku. Schéma „já přece platím, tak to musí být legální“ je zničující pro všechny podobné služby, myslí si šéfproducent Lukáš Záhoř.

Celý projekt tak dokáže uživit prodaná reklama. Dominantní je samozřejmě videoreklama, u které jsme doteď využívali jen jeden spot před epizodou. Před nedávnem jsme nasadili reklamu uprostřed obsahu, kterou chceme v rámci nově vznikajících pořadů zohlednit i dramaturgicky, plánuje Záhoř. Zaplatí vůbec jedna reklama odvysílaná před každou epizodou některého z jejich seriálů jeho výrobu? Na to není jednoznačná odpověď, protože některé pořady jsou levnější a některé dražší. A zároveň záleží na tom, kolik zhlédnutí generují, kolik se reálně odtočí reklamy a za jakou cenu je tato reklama prodána, vyjmenovává Záhoř.

Lukáš Záhoř: Stream nechce a ani nemůže být druhým YouTube

Reklamu čekají změny, Evropská komise plánuje novou směrnici o audiovizuálních službách

Ve středu navrhla Evropská komise aktualizaci pravidel Evropské unie pro audiovizuální služby. Účelem návrhu je mimo jiné i vytvořit spravedlivější podmínky pro všechny účastníky trhu a podpořit evropské filmy. V současnosti investují evropské televizní společnosti do původní tvorby přibližně dvacet procent svých příjmů a poskytovatelé služeb na vyžádání méně než jedno procento. Komise chce, aby poskytovatelé televizního vysílání i nadále věnovali alespoň polovinu vysílacího času evropské tvorbě a pro poskytovatele služeb na vyžádání zavede povinnost zajistit ve své nabídce alespoň dvacetiprocentní podíl evropské tvorby.

Revidovaná směrnice také dává poskytovatelům vysílání větší volnost, pokud jde o čas vysílání reklam – celkový limit dvaceti procent vysílacího času mezi 7. hodinou ranní a 11. hodinou večerní zůstává zachován, ale namísto současných dvanácti minut za hodinu se televizní společnosti budou moci o zařazení reklam během dne rozhodovat svobodněji. Poskytovatelé televizního vysílání i pořadů na vyžádání budou mít rovněž větší volnost, pokud jde o reklamní umísťování produktů do pořadů a sponzorství, i nadále však budou povinni o nich diváky informovat.

Co přinesou nová pravidla EK pro poskytování audiovizuálních služeb

Během příštích pár let předeženou investice do online reklamy tu televizní

Programatického nákupu reklamy by se měl dočkat i rozhlas


Autor: ZenithOptimedia

Výdaje na internetovou reklamu podle typu v letech 2015–2018 (v miliardách amerických dolarů)

Novinky v Ultra HD rozlišení

Uplynulo 55 let od doby, kdy se Baron Prášil režiséra Karla Zemana poprvé promítal v českých kinech. Nyní se objevuje znovu a v novém kabátě. Film byl digitálně restaurován díky projektu Čistíme svět fantazie a partnerům Nadace české bijáky, což jsou Muzeum Karla Zemana a Česká televize, ve spolupráci s UPP (Universal Production Partners) a za podpory Ministerstva kultury a Státního fondu kinematografie České republiky. Kmotrem digitálně restaurovaného snímku se stal americký režisér Terry Gilliam.

Do 4K digitálně restaurovaný Baron Prášil míří na velká plátna

Společnost TP Vision, jako výrobce televizorů se značkou Philips, informovala o tom, že začala prodávat televizor AmbiLux s novou generací systému osvícení pozadí Ambilight. Ten namísto běžných LED žárovek pracuje s devíti miniaturními projektory, které posílají světlo na stěnu za televizorem. Zatím ho můžete exkluzivně zakoupit pouze u Alza.cz a jak nám výrobce potvrdil, je to možné i na slovenské straně, tj. i u Alza.sk.

Dlouho očekávaný Philips AmbiLux je konečně ke koupi. V Česku i na Slovensku, i když…

Další technické novinky

Firma Evolveo přichází na trh s druhou generací multimediálního HD přijímače pro standard DVB-T2. Přijímač má automatickou i manuální instalaci po kanálech nebo frekvencích i ruční třídění programů. Tento přijímač, který se vyrábí v černé barvě, podporuje vysílání v novém formátu s nejnovějším kodekem H.265/HEVC (High Efficiency Video Coding). Nový standard snižuje datový tok při zachování porovnatelné obrazové kvality oproti současně používanému kódování H.264.

Evolveo Omega T2: terestrický FTA přijímač pro platformu DVB-T2 a formát H.265/HEVC

Máte klasickou Hi-Fi věž, domácí kino nebo nějaký minisystém, který si chcete ponechat, ale zároveň byste ho rádi modernizovali? Přesně na vás cílí rozhlasový doplněk od Technisatu. Přijímač digitálního rozhlasového vysílání určený pro rozšíření domácího audio/video (A/V) systému by měl mít především připojení vnější antény a digitální audiovýstup. Ne, že by byl nezbytnou nutností při současné kvalitě DAB, ale pokud má taková „krabička“ i možnost příjmu internetových stanic, už se nepochybně hodí. DigitRadio 110 IR tohle všechno nabízí a posun od jeho předchůdce DigitRadio 100, kterému digitální audiovýstup chyběl, je hodně znát.

Technisat DigitRadio 110 IR: nechcete si rozšířit A/V systém o DAB a internetová rádia?

Novinky ohledně fotbalových přenosů

Tuto sobotu odvysílá stanice O2 Sport finále Ligy mistrů mezi Realem a Atléticem Madrid. Zápas doprovodí v O2 TV novinka – v rámci tzv. multidimenze se budou moci fanoušci interaktivně zapojit do vysílání a následně své příspěvky uvidí ve speciálním sloupci během přímého přenosu. Utkáním, které začíná ve 20:45 hod., bude provázet komentátorská dvojice ve složení Milan Štěrba a Vlastimil Kaiser.

Real Madrid vs. Atlético Madrid na O2 Sport. S Ujfalušim a chatem diváků

Digi CZ získala vysílací práva k druhé anglické lize pro Českou republiku a také pro Slovensko na celkem tři sezóny počínaje nadcházejícím ročníkem 2016/2017. Celkem z ní uvidí diváci 86 zápasů. Ve Sky Bet Championship hraje 24 celků, mezi nimi Fulham, Cardiff, Queen Park Rangers. V příští sezóně se tak mohou předplatitelé Digi CZ těšit na dvě nejvyšší profesionální anglické fotbalové soutěže a také španělskou La Ligu. Na Nové Digi TV budou k vidění i zápasy nejvyšších fotbalových soutěží ve Francii, Itálii, Německu či Portugalsku. Prostřednictvím ČT Sport pak vybraný úterní zápas Ligy Mistrů včetně finále.

Digi TV získala vysílací práva na druhou anglickou ligu

Novinky ze světa rozhlasu

Novým ředitelem pro ekonomiku a správu Českého rozhlasu se od 20. června stane Roman Kohout, který do veřejnoprávního sektoru přichází z pozice finančního ředitele společnosti Auto Corson. Před nástupem do Českého rozhlasu prošel Kohout společnostmi, jako je ČSOB, OP Prostějov, skupina PPF nebo Ernst & Young.

BRAND24


Autor: Český rozhlas

Roman Kohout

Rádio Sázava v průběhu měsíce května spustilo tři nové vysílače, takže má možnost rozšířit se do dalších měst a regionů. Jde o Český Krumlov a Brno, tento týden byl zprovozněn i vysílač České Budějovice. Ten má společně s Českým Krumlovem pokrýt velkou část Jižních Čech. Spuštění dalšího vysílače, a to opět v Českém Krumlově s parametry 92,5 MHz, 50 W, chystá i Color Music Radio. Na zahájení vysílání je podle stanice vše připraveno, čeká se pouze na písemné vyhotovení licence od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

Nové FM vysílače pro Color Music Radio a Rádio Sázava

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).