Hlavní navigace

eCity po čtyřech týdnech

Petr Souček

Řekl jsem si, že by bylo načase otestovat, jak eCity vlastně funguje nyní, po 4 týdnech, a tak jsem si v neděli odpoledne udělal čas a přes dobrou linku 128 kb/s se vydal do eCity plnit úkoly - končí přece druhé kolo. O svých příhodách píše osvědčený eObčan Petr Souček.

Zaregistroval jsem se jako obyvatel a co mě hned překvapilo, že jsem dostal zcela nezabezpečený email se všemi údaji včetně hesla. No co, heslo se dá změnit. Na osobní stránce mi eMan slibuje, že do neděle stihnu jistě získat dostatek bodů pro postup. Tak hurá plnit úkol do eBanky. Ale ouha – můj účet eBanka nezná. Pomůže pár minut čekání, a už účet existuje. Ale opět zklamání – slíbený půl milión nikde. No, do 15 minut dorazil, jsem na tom zřejmě mnohem lépe než ti, kdo si v chatu stěžují, že ho nemají už delší dobu. Takže nastudovat zadání a plnit úkoly. Kolem 16:00 mám splněné 3/4 úkolů – ale co se děje? U všech plateb je status „Nezrealizováno“ Dívám se tedy na chat „Zeptejte se eMana“ – a tam už eMan trpělivě odpovídá, že není třeba mít obavy, že se zúčtování někdy protáhne, a že všichni určitě dostanou své body započítány. OK, okolo 23:00 ještě plním poslední úkoly za málo bodů. Na chatu stále eMan ujišťuje, že všem bude vše započítáno.

Je pondělí ráno. Osobní stránka – žádné body a eMan mi píše: „očekávali jsme opačný kariérní postup“. No to je pěkná drzost! Na chatu eMan není, a tak volám 0800 110 120, příjemná eslečna mi sdělí, že nic neví, a ať prý napíšu na info@ecity.cz. Napsal jsem. Konečně ve 14:40 docházejí potvrzení o koupi zboží. Ale s datem 29.3.1999 09:53! Tedy žádné body. A dívám se na slosování 2. kola – už proběhlo, ale beze mě. Volám opět na 0800 110 120. Opět mi příjemná eslečna Olga řekne, že nic neví, a vezme si na mě telefon, že zavolá, co zjistí. Nezavolala. Platby zadané včera okolo 23:00 byly provedeny dnes 16:28. Je 21:05, píšu tenhle článek, a dnes se eMan na chatu ještě neobjevil, ani odpověď mailem nepřišla. Zato se tam objevily příspěvky ostatních podobně postižených. Někdo volí silná slova, někdo slušně žádá o vysvětlení, někdo hrozí soudem. Nikomu to ale není nic platné.

Na osobní stránce se objevuje upozornění, že dnešní platby budou opožděné, o včerejších ani slovo.

Na eCity jsem strávil několik hodin a výsledkem je pocit, že jsem byl podveden, a nikoho to nezajímá. Aspoň jsem si procvičil bezduché zadávání klientského čísla, PINu a autorizačního kódu a podíval se, jak funguje eBanka. No, funguje…

Kdybych od svých kolegů nevěděl, že skutečná eBanka funguje podstatně lépe, asi bych se jí po této zkušenosti zdaleka vyhnul.

Technické problémy se můžou přihodit vždy a každému, nelze ale strkat hlavu do písku a tvářit se, že se nic neděje.

Kladu si otáku – je něco podobného vůbec v souladu se zákonem, když už s dobrými mravy určitě ne?

Petr Souček, 29.3.1999 21:05


Po napsání tohoto článku jsem se rozhodl, že počkám s uveřejněním ještě jeden den, jak se situace vyvine – a vyvinula se:

Z info@ecity.cz jsem dostal mail „Toto spozdeni bylo zpusobeno relizacni smyckou, resp. Bylo mnoho potadavku, ale vsechny ukoly byly tpetne trealizovnany, pripsany.“ Bohužel to není vůbec pravda, stále není nic připsáno.

Chaos v eCity se stupňuje. Ukazuje se další hrubá chyba – v pondělí vyhlášeném úkolu „Jedno oko od Canona“ je úkolem koupit foťák EOS 500N + W/EF 28–80 DC v ceně do 16000. Ačkoliv je úkol přesně splněn, nezapočítává se, protože se měl koupit jinde. Ale nikde to nebylo napsáno. eMan se na chatu stále neobjevil, všechny zoufalé dotazy zůstávají bez odpovědi.
30.3.1999 11:21

Konečně je tu eMan s vyjádřením:
EMAN  30.03.1999 16:28
Vážení pánové, vítám Vás na chatu. Nákup fotoaparátu jste měli provést u SIMONu. Pokud jste ho zakoupili i ENC tak Vám navrhnuji storno nákupu a doporučuji nákup u SIMONU. Storno můžete provést na infolince (bude to nejrychlejší) nebo napište do info@ecity.cz žádost o storno a nezapomeň uvést své jméno + klientské číslo.
Právě probíhá oprava textu úkolu – bude uvedena přímo firma SIMON.

V HELP/FAQ se někdy odpoledne (?) objevilo sdělení:
Co se dělo v neděli 28.3.?
V neděli došlo k přeplnění kapacity disku. Transakce zadané během odpoledne tak čekaly na realizaci až do pondělka. Tím vznikly chyby v kariérním postupu (někteří obyvatelé nepostoupili na pozici, na kterou měli splněním úkolů nárok). Tento nedostatek byl během pondělí odstraněn a všichni jsou nyní na pozicích odpovídajících nedělnímu splnění úkolů. Pokud jde o losování, všichni, kdo splnili úkoly do nedělní půlnoci, byli zařazeni do losování o výhry 2. kola (bez ohledu na to, že k jejich realizaci došlo až v pondělí).

Bohužel musím konstatovat, že to není pravda, stále jsem na pozici recepčního, ačkoliv body mi zpětně připsány byly. Jestli není pravda jedna věc, nemusí být pravda ani druhá – to s tím losováním. To ať si každý přebere po svém, sám nevím, jestli je možnost si to ověřit.
30.3.1999 18:05

Telefonát na 0800 110 120 a jsem konečně specialista. Jako ve skutečném životě, ani v eCity není nic jednoduché a bez problémů. Alespoň v eCity není nuda. Jak se říká – konec dobrý, všechno dobré.

Bohužel se mi nepodařilo sehnat stanovisko nikoho z Expandia banky, takže musí stačit oficiální vyjádření ve FAQ.
30.3.1999 18:12

P.S. Přes všechny výše uvedené výhrady si myslím, že eCity je dobrá myšlenka a doufám, že se EB s problémy popere ku prospěchu všech eměšťanů. Dnešek byl vykročením správným směrem.

CIF17_Williams1

Petr Souček


Starší, související články:

Našli jste v článku chybu?