Nová směrnice Televize bez hranic prošla minulý týden v Evropském parlamentu úspěšně prvním čtením. Poslanci dali zelenou umisťování produktů do vysílaných pořadů (tzv. product placement). Místo smyšlených novin se v seriálech setkáme se skutečnými deníky, anonymní prací prášek hercům nahradí značka z obchodů a stanicím se rozšíří možnosti příjmu. V České republice televize sporadicky používají product placement v seriálech už dnes, příklady naleznou diváci Rodinných pout na TV Prima. Filmový průmysl je ale o míle napřed, expertem je agent 007 James Bond (v Casinu Royal si místo zaplatila i Becherovka), české filmy propagují výrobky způsobem do očí bijícím (Rafťáci, Jak básníci neztrácejí naději).
Další novinkou ze směrnice je úprava možnosti přerušit pořad reklamou. Parlament odmítl návrh kulturního výboru, aby televize mohla vložit reklamní blok jen do pořadů minimálně 45minutové délky. Místo toho odsouhlasil přerušování už v půlhodinových částech vysílání. Novela Televize bez hranic nese název Směrnice o službách audiovize a má sladit evropskou legislativu s dosavadním technickým pokrokem – poslední úpravy na dokumentu byly v roce 1997. Evropská rada, Evropský parlament i Evropská komise jsou nyní v otázce revize směrnice z 95 procent na stejné vlnové délce,
řekla po schválení komisařka pro informační společnost Vivian Redingová, kterou citoval časopis Marketing & Media.