PREZENTACE UVNITŘ Lucemburská společnost SES dnes na tiskové konferenci v Londýně prezentovala výsledky svého nejnovějšího průzkumu Satelitte Monitor, který každoročně provádí v 35 evropských a severoafrických zemích na vzorku několika desítek tisíc respondentů. Letos jich bylo 62 tisíc. Z tohoto průzkumu vyplynulo, že dominantní postavení v Evropě si v oblasti televizního příjmu nadále drží satelit.
DOKUMENT: Astra Satelitte Monitor 2011 (PDF, 2 MB)
Německá společnost TNS Infratest, která ve spolupráci s hlavními průzkumnými agenturami v jednotlivých zemích výsledky SES předala, zjistila, že analogovou a digitální satelitní televizi v Evropě používá přibližně 84 milionů domácností jako primární zdroj signálu. Pozemní televizní vysílání ztratilo 16 milionů domácností. V současné době ho tak používá 79,4 milionu domácností a 69 milionů domácností přijímá kabelovou televizi. Poměrně malému zájmu se těší IPTV, kterou jako primární zdroj signálu preferuje 16 milionů domácností.
Z ARCHIVU: Satelit v loňském roce překonal počet domácností s kabelem
Celkově má v Evropě zajištěný příjem digitální televize ze satelitu 81,4 milionu domácností. Oproti roku 2010 jde o osmiprocentní nárůst. Následuje pozemní digitální televize (DVB-T) s 55,6 miliony domácnostmi (nárůst o 8 %), kabelová televize s 33 miliony domácnostmi (nárůst o 12 %) a již zmiňovaná IPTV. Hodnota je u posledního druhu distribuce signálu stejná jako v předchozím odstavci. IPTV lze totiž jako jediný ze způsobů sledování televize přijímat pouze digitálně a nikoliv i analogově, jako je to možné u pozemního příjmu, kabelu a satelitu.
ČTĚTE TAKÉ: Provozovatel družic Astra změnil logo a identitu značky. Je z něj SES
Tento úspěch potvrzuje naše přesvědčení, že satelitní příjem je nejvíce atraktivní a nejlepší možné řešení pro sledování digitální televize v domácnosti,
uvedl senior vicepresident pro obchodní záležitosti operátora SES Norbert Hölzle. Počet a rozmanitost kanálů, kvalita vysílání a široký dosah signálu prostřednictvím družice zůstávají pádnými důvody, proč by si domácnosti měly pořizovat satelitní paraboly,
dodal Hölzle. V tuzemsku zůstává prozatím dominantní platformou pro příjem televizního signálu DVB-T, České Radiokomunikace ovšem pro zvýšení povědomí o tomto způsobu distribuce signálu rozjely reklamní kampaň na jeho podporu.