Hlavní navigace

Expedia opět na nákupech. Pořídila si Orbitz za 1,3 miliardy dolarů

12. 2. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ani ne měsíc potom, co koupila konkurenci v podobě Travelocity, je tu další posílení. Konsolidace globálních hráčů tak pokračuje.

Na trhu, kde ještě na konci roku vládla čtveřice webů, začíná být těsno. Expedia od začátku roku skoupila hned dva konkurenty a do souboje už půjde jen s Priceline. To naposled akvizičně posilovalo před třemi lety, kdy koupilo za přibližně dvě miliardy dolarů porovnávací a bookovací server Kayak

„Akvizice nám umožní zvýšit kvalitu našich služeb po celém světě. S Orbitz totiž získáváme i služby jako CheapTickets nebo HotelClub,“ tvrdí v tiskové zprávě šéfka Expedie Dara Khosrowshahi

Firma za dva letošní nákupy utratila 1,6 miliardy dolarů. Do její stáje také patří služby jako třeba hotels.com, hotwire.com, elong.com nebo trivago.com. Působí ve více než 70 zemích a každý měsíc její stránky navštíví přes 60 milionů lidí. 

I v tuzemsku se na poli bookovacích cestovatelských serverů dějí věci. Už minulý týden ohlásil pětadvacetimilionovou investici brněnský vyhledávač levných letenek Skypicker. Desetiprocentní podíl získal nakonec Ondřej Tomek

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).