Mark Zuckerberg tvrdil, že Facebook má ještě kam růst. Teď už víme kam. Chatovat s kolegy, budovat svou síť kontaktů z byznysu a spolupracovat na dokumentech. Tři základní funkce, které má mít podle deníku Financial Times (FT) mít připravovaná služba Facebook at Work.
Zaměstnanci firmy už podle FT službu testují několik měsíců a momentálně by se měly testy rozšířit i do společností mimo zdi centrály sociální sítě.
Podle prvních – a velmi kusých a občas si odporujících zpráv – by měla služba být oddělena od současného Facebooku, aby se nemíchaly soukromé a pracovní záležitosti. Společná práce na dokumentech také podle TechCrunche neznamená jejich sdílení v cloudu, ale spíše nějakou jinou formu kooperace.
Produktivita práce
Aby Zuckerbergova novinka mohla prorazit, musí si každopádně vybudovat důvěru firemních klientů. A bude zajímavé sledovat, jak ji sociální síť, která je žije z vytěžování informací svých uživatelů, dosáhne.
Ne každá firma také chce svěřit své dokumenty nebo komunikaci službě, kterou nemá plně pod kontrolou. Facebook jako takový je v řadě společností zakázán kvůli udržení produktivity práce.
Navíc v byznysu už má své pozice vybudované LinkedIn se svými 90 miliony uživatelů měsíčně. Podobně se v korporacích zabydlely aplikace od Googlu nebo od Microsoftu, který třeba kvůli firmám koupil před dvěma lety komunikační službu Yammer za 1,2 miliardy dolarů.