Hlavní navigace

Facebook má nová pravidla pro používání cookies, je to kvůli reklamě

31. 5. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Isifa
Možná jste si to oznámení spletli s tím, kterým nás zaplavuje aplikace nesmyslného sušenkového zákona EU. Je to ale trochu jinak.

Museli jste si toho všimnout, při prvním přihlášení na Facebooku se v posledních dnech v horní části objevil text: 

To help personalize content, tailor and measure ads, and provide a safer experience, we use cookies. By clicking or navigating the site, you agree to allow our collection of information on and off Facebook through cookies. Learn more, including about available controls: Cookies Policy. 

V češtině něco jako „Cookies používáme proto, abychom mohli přizpůsobovat a měřit reklamy a vytvářet bezpečnější prostředí. Když na tomto webu na něco kliknete nebo přejdete, vyjádříte tím svůj souhlas, že smíme pomocí cookies shromažďovat informace na Facebooku i mimo něj. Přečtěte si další informace, mimo jiné i to, jaké máte možnosti: zásady používání souborů cookie“.

Jakkoliv to celé vypadá, jako kdyby Facebook začal respektovat nesmyslné sušenkové pravidlo Evropské unie, není tomu tak. Facebook má nová pravidla týkající se cookies. Jen vám to v oznámení klasicky mírně zatajil. A vedle toho má ještě poměrně zásadní změnu, týkající se reklamy. Tak trochu související se změnou pravidel ohledně cookies.

Facebook se totiž chystá zobrazovat facebookovou reklamu nejenom mimo Facebook, ale také lidem, kteří nejsou uživateli Facebooku (a ani nejsou k Facebooku přihlášení). 

A nově, pokud jste uživateli, si můžete nastavit, že mimo Facebook nechcete vidět reklamy, které jsou založené právě na tom, že jste uživateli Facebooku. V Bringing People Better Ads si k tomu můžete přečíst velmi dlouhé povídání, které je založené na tom, jak je to vlastně skvělé, pro dobro uživatelů a tak podobně.

BRAND24

Někde směrem ke konci je pak nenápadně zmíněno, že v Nastavení → Reklamy si můžete tuhle případně nechtěnou věc vypnout. Respektive, můžete si vypnout pouze personalizaci takové reklamy, samotné zobrazení si vypnout nemůžete.

Samotná pravidla týkající se cookies se změnila právě proto, že do nich bylo potřeba dostat výše uvedené zobrazování personalizované reklamy. A objevuje se tam i zmínka o Facebook Audience Network, což je inzertní síť, se kterou se Facebook snaží dostat mimo své vlastní weby a aplikace. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).