Facebook ve spolupráci s comScore zveřejnil studii (Understanding Paid and Earned Reach on Facebook), ve které uvádí, že placená inzerce zajistí pětinásobný efekt (oproti klasickému organickému šíření). Dokládá to na stovce největších Stránek značek na Facebooku (placená inzerce jim přinesla 5.4 krát větší reach než v případě těch co neplatí) a na příkladových studiích tří značek – Samsung Mobile, finanční společnosti a prodejce. comScore navíc v případě studií uvádí, že placená inzerce ukázala lepší výsledky v nákupním chování.
Komentář: Zveřejněná studie samozřejmě nijak neřeší řadu měsíců známý a problematický fakt, že s placenou inzercí se velmi rychle dostanete do problému s zapojením „fanoušků“ ze zemí jako je Indonésie ani řadu případů kdy placená inzerce vedla k vysokému procentu prokliků pocházejících od účtů, které šlo jenom velmi těžko označit za skutečné lidi. Stejně tak neřeší případnou efektivitu, zabývá se skutečně jenom tím, že zaplacením inzerce prostě oslovíte na Stránce více lidí, než když si žádnou platit nebudete. Zjištění poněkud zjevné, chtělo by se dodat.