Hlavní navigace

Facebook testuje příspěvky, které se časem samy smažou

11. 9. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Isifa
Snapchat zřejmě Facebooku nedá spát. Jeho nová funkce umožní nastavit smazání postů už při jejich plánování. Zatím jen v aplikaci pro iOS.

Test může předznamenat novou možnost, kterou by mohli ocenit především správci stránek. „Rozjeli jsme pilot v aplikaci pro iOS, která teď umožňuje lidem nastavit datum, kdy se mají jejich posty smazat,“ potvrdil mluvčí Facebooku serveru The Next Web.

Facebook podobné experimenty provádí běžně. Teď ale v podstatě směřuje k tomu, s čím sklízí úspěchy třeba Snapchat: k pomíjivé komunikaci. Podle prvních screenshotů, které zveřejnili uživatelé, totiž budou moci příspěvky mizet od jedné hodiny po publikování až do sedmi dnů: 

Má to ale samozřejmě svůj háček: příspěvek sice zmizí z profilu, ale ne z Facebooku. Úplné vymazání ze serverů a záloh má trvat až kolem devadesáti dnů.

WT100tip2

Sázet při publikování příspěvků na internetu na pomíjivost či soukromí se každopádně nevyplácí - jak už dříve dokázal třeba zmíněný Snapchat. Ostatně i Facebook v nápovědě upozorňuje:

Když nastavíte dobu platnosti příspěvku, uděláme vše pro to, aby jej po uplynutí doby platnosti už nikdo neviděl. Jsou tu však technická omezení, v jejichž důsledku se v některých případech může stát, že uživatelé budou váš příspěvek moci zobrazit i po uplynutí platnosti. Pokud má někdo například dlouho otevřený kanál vybraných příspěvků, může váš příspěvek vidět, dokud se mu jeho kanál neaktualizuje, a to i když vypršela doba platnosti příspěvku. Uživatelé také mohou pořídit snímek obrazovky vašeho příspěvku a sdílet jej i po uplynutí doby platnosti.

Přesto na pomíjivost lákají i další služby. Facebook nedávno přišel se svou vlastní aplikací Slingshot. Ve srovnání se Snapchatem, který je po poslední investici oceňován až na deset miliard dolarů, ale příliš neprorazila. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.