Test může předznamenat novou možnost, kterou by mohli ocenit především správci stránek. „Rozjeli jsme pilot v aplikaci pro iOS, která teď umožňuje lidem nastavit datum, kdy se mají jejich posty smazat,“ potvrdil mluvčí Facebooku serveru The Next Web.
Facebook podobné experimenty provádí běžně. Teď ale v podstatě směřuje k tomu, s čím sklízí úspěchy třeba Snapchat: k pomíjivé komunikaci. Podle prvních screenshotů, které zveřejnili uživatelé, totiž budou moci příspěvky mizet od jedné hodiny po publikování až do sedmi dnů:
New #Facebook feature. Post expiration dates?! Spotted this tonight: pic.twitter.com/Sv98D6qI7I
— Jen Flitter (@jenflitter) September 8, 2014
Má to ale samozřejmě svůj háček: příspěvek sice zmizí z profilu, ale ne z Facebooku. Úplné vymazání ze serverů a záloh má trvat až kolem devadesáti dnů.
Sázet při publikování příspěvků na internetu na pomíjivost či soukromí se každopádně nevyplácí - jak už dříve dokázal třeba zmíněný Snapchat. Ostatně i Facebook v nápovědě upozorňuje:
Když nastavíte dobu platnosti příspěvku, uděláme vše pro to, aby jej po uplynutí doby platnosti už nikdo neviděl. Jsou tu však technická omezení, v jejichž důsledku se v některých případech může stát, že uživatelé budou váš příspěvek moci zobrazit i po uplynutí platnosti. Pokud má někdo například dlouho otevřený kanál vybraných příspěvků, může váš příspěvek vidět, dokud se mu jeho kanál neaktualizuje, a to i když vypršela doba platnosti příspěvku. Uživatelé také mohou pořídit snímek obrazovky vašeho příspěvku a sdílet jej i po uplynutí doby platnosti.
Přesto na pomíjivost lákají i další služby. Facebook nedávno přišel se svou vlastní aplikací Slingshot. Ve srovnání se Snapchatem, který je po poslední investici oceňován až na deset miliard dolarů, ale příliš neprorazila.