Italský výrobce motocyklů značky Ducati zrušil před 14 dny svůj firemní blog a nahradil jej stránkou na Facebooku. Ačkoli se může takový krok v době nesmírné popularity FB zdát logický, ve skutečnosti může nakonec Ducati paradoxně přijít zrušením blogu o některé nové fanoušky na Facebooku. Jak je to možné? Efektivní marketingová strategie v oblasti sociálních médií totiž vyžaduje několik paralelně fungujících kanálů.
Pokud některé z těchto kanálů potlačíte nebo úplně zrušíte na úkor aktivit na Facebooku, pravděpodobně přijdete o uživatele, kteří by se stali vašimi fanoušky na FB prostřednictvím boxíku umístěného třeba právě na blogu. Navíc stále existuje relativně velká skupina internetových uživatelů, kteří se zatím z různých důvodů do prostředí sociálních sítí příliš nehrnou.
Ve světle této hypotézy je zajímavé, že k podobnému kroku se ještě před Ducati odhodlalo mnoho dalších firem. Přestěhovaly velikou část svých online aktivit do prostředí sociálních sítí a zcela opustily předchozí trendy. Až se budou stěhovat zpět, případně kočovat za trendy ještě novějšími, může je to mrzet, ať už kvůli vyšším nákladům či odlivu fanoušků.
Kupóny na slevy
Společnost Wildfire představila v úterý nový produkt, který umožňuje administrátorům FB stránek nabízet fanouškům speciální nabídky ve formě slevových kupónů. Říká se tomu „groupon“ a na Facebook se to dostalo ze světa přímého marketingu. Speciální akce určené skupinám a kolektivní nakupování je pro mnoho firem skutečným zdrojem denní obživy, a proto je zajímavé sledovat, co přenos tohoto principu udělá ve virtuálním světě Facebooku.
Nová platforma pro virtuální zboží
Americký mediální gigant Viacom spustil prostřednictvím své dceřiné společnosti Nickelodeon novou platformu pro prodej virtuálního zboží. Platit se za něj na herním serveru Shockwave bude samozřejmě novou virtuální měnou.
Virtuální zboží je to nejlepší, které si dovedete představit. Je atraktivní, roztomilé, hezké, neužitečné, ale jeho doprava k vám nic nestojí, zatímco vaše reálné peníze odsaje spolehlivě. Z těchto důvodů dnes existuje celá řada snah o (de)centralizaci virtuální měny a následně také vytvoření koordinovaných platforem pro virtuální věcičky.
Skandál Obamy a Clintona je hoax
„Neklikejte na odkaz Barack Obama Clinton Scandal či pokud si vás chce za přítele přidat uživatel SmartGirl15 nereagujte na to, jedná se o virus,“ říká hoax, který se už více než týden objevuje na Facebooku.
Lavinovitě se šířící drby nejsou jen výsadou sociálních sítí, ale Facebook pro ně představuje takřka dokonalé prostředí. Je vlastně zvláštní, že se ve větším měřítku neobjevily již dříve, ale to nevadí – alespoň jsou zde nyní v plné síle.
Jak komentátor, server All Facebook, trefně poznamenal, v určitém stádiu je prakticky nemožné je regulovat, natož pak zastavit. Je to dáno podstatou věci, respektive chováním lidí. Proto nenadávejme těm, kteří podobná varování šíří. Spíše těm, kteří je vytvářejí – pokud je tedy najdeme.
Nepoužívané aplikace zmizí ze seznamu
Aplikace, kterou nepoužijete více než měsíc, zmizí automaticky z vaší nabídky záložek. Facebook chce být pro své uživatele aktuální – v tomto případě však na úkor jejich vlastních preferencí. Nejde o to, že bude umazávat (přesněji řečeno snižovat) množství ikonek aplikací, které uživatel nepoužije.
Jde o to, že Facebook se krůček po krůčku rozhoduje, že bude za své uživatele rozhodovat, co uvidí a co ne. Být zde před deseti lety, řekli bychom, že Facebook se stává čím dál tím více Push službou. Dnes jsme ale jinde, takže: porucha není na vašem přijímači, nesnažte se srovnat obraz. Vysílání teď řídíme my.
Na Facebooku už je více než půl miliardy aktivních uživatelů
Facebook tento týden přivítal svého 500 milionového uživatele. Pokud by facebooková komunita reprezentovala reálnou zemi, byla by hned po Čině a Indii třetí nejlidnatější na světě. Každý uživatel má prý průměrně 130 přátel a sdílí měsíčně v průměru 70 kousků různého obsahu.