Zasekl se počet vašich přátel, kteří jsou fanoušky konkrétní FB stránky na 99 či na 100? Chyba, na kterou upozornili už minulý týden někteří uživatelé, je prý sice opravena, pro změnu se ale číslo začalo zasekávat na hodnotě 999. Drobná, ale zajímavá chyba v počítání přátel ilustruje, jak roste nejenom Facebook, ale hlavně jak mohutně roste množství propojení v této sociální síti.
Je navíc velmi pravděpodobné, že zmiňovaná chyba byla v systému velmi dlouho, ne-li od samotného spuštění počítadla, ale teprve nyní, se vzrůstajícím počtem propojení, si jí někdo všimnul. Pokud bude odstraňování bugů fungovat tak, jako doposud, můžeme se v budoucnu dočkat toho, že se počítadlo zastaví na 9999 uživatelích. Otázkou ale je, zda to bude vůbec někomu vadit.
Jak získat téměř 40 tisíc fanoušků za čtyři dny
Provozujete na FB stránku a lámete si hlavu nad tím, jak na ni přilákat v krátké době, co možná nejvíce nových fanoušků? Dennis Yu, šéf společnosti BlitzLocal tvrdí, že to není nic složitého. Za čtyři dny se jeho týmu podařilo přilákat na konkrétní stránku téměř 40 tisíc nových uživatelů. Rychlejšímu přísunu fanoušků pomohl samotný Facebook, když nedávno změnil koncept, ze „stát se fanouškem“ na to „to se mi líbí“, na který prý uživatelé klikají o poznání ochotněji.
Své postřehy, jak dosáhnout největšího úspěchu za využití různých postupů, shrnul Yu v následujícím článku. Doporučuje například neodkazovat v reklamách přímo na zeď, ale na speciální stránku, která uživatele stimuluje k další aktivitě. Pomůže také pravidelné střídání reklam na denní bázi nebo zasílání aktualizací prostřednictvím e-mailu.
Je to bezesporu zajímavý návod, jak správnou kombinací postupů na Facebooku dosáhnout maximální optimalizace šíření sdělení. Bohužel jeho autoři zapomínají na to, že nestačí fanoušky pouze mít. Je potřeba jim umět prodat zboží. A to už je o hodně obtížnější, než přesvědčit několik desítek tisíc lidí k tomu, aby klikli na tlačítko.
Integrace FB a Skype pokračuje
Už minulý týden zaregistrovali uživatelé FB po přihlášení výzvu, aby se přihlásili ke svému účtu na Skype a díky porovnání záznamů v obou sítích, nalezli na Facebooku další přátele. Vypadá to ale, že nezůstane pouze u hledání kontaktů. Sítě Facebook a Skype mají být do budoucna mnohem více propojeny. Už nyní se některým uživatelům objevuje možnost začít telefonovat, chatovat nebo posílat soubory přímo z FB prostřednictvím Skype. Zatím není zřejmé, zdali se jedná funkci testovanou samotným Facebookem nebo novou funkci Skype.
Zdroj: All Facebook
Jisté ale je, že integrace sociálních sítí a služeb pro komunikaci v reálném čase je přirozená věc. Facebook totiž obsahuje informace, Skype zase kontakty a mnohem přesnější znalost toho, který z nich je online, než může nabídnout Facebook. Pro uživatele tak vzniká pozitivní synergie, vůbec pak nemluvě o zadavatelích reklamy. Na druhé straně podobné propojování sítí do velkého „digitálního světa“ až příliš připomíná velkého bratra, takže si vyberte.
PayPal nově pro platby za reklamu
Tento týden přinesl malou revoluci pro zadavatele reklamy na FB. Od teď lze totiž za reklamu na Facebooku platit i prostřednictvím platebního systému PayPal. Smlouva o strategické spolupráci, kterou obě společnosti uzavřely už v únoru, tak dostává reálné kontury.
Zdroj: Inside Facebook
PayPal patří zejména ve Spojených státech k nejběžněji používaným platebním systémům na Internetu. Je proto spíše s podivem, že jej zatím pro placení reklamy na Facebooku nebylo možné v plné míře využívat. Integrace a otevření tohoto platebního kanálu všem uživatelům je krok, který provozovatelům sociální sítě bezpochyby přinese tu část platících inzerentů, kteří by ještě nedávno do reklamy na sociální síti peníze neinvestovali jen proto, že by mu neradi provozovatelům svěřovali čísla svých platebních karet.