Hlavní navigace

Facebook už letos nasypal do vývoje miliardu, hledá umělou inteligenci

23. 4. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Necelou třetinu svých tržeb investuje dominantní sociální síť do dalšího rozvoje svých služeb. Může si to dovolit, příjmy totiž stále rostou.

Miliardu dolarů na vývoj utratil Facebook za první tři měsíce letošního roku. A podle zprávy pro investory by měly investice do najímání nových talentů a dalšího vývoje pokračovat i během celého roku. 

Jen pro srovnání velikosti částky – Česká republika utratí ze státního rozpočtu na vědu a výzkum v podstatě stejnou cifru – cca 27 miliard Kč – jenže za celý rok.

„Letos chceme pokračovat v posilování našich inženýrských divizí a dalších technických týmů,“ tvrdil Facebook už ve své lednové výroční zprávě.

Podle přehledu, který dal dohromady server Venture Beat, se tak po útlumu v předchozích dvou letech Facebook vrací zpět k hledání nových cest. 

Sociální síť se zaměřuje hlavně na vývoj umělé inteligence. Už v prosinci 2013 získal experta na neuronové sítě Yanna LeChuna. A jeho tým rychle roste, ať už najímáním lidí nebo nákupy. V lednu třeba koupil Facebook startup Wit.ai, který se zaměřuje na rozpoznávání řeči. Loni posílil vývoj sociální sítě i Vladimir Vapnik, který se zaměřuje především na machine learning. 

Budoucnost své umělé inteligence ukazoval Facebook už i na nedávné vývojářské konferenci F8. Sociální síti se hodí především sledování a rozpoznávání kontextů, ve kterých uživatelé zveřejňují své fotky a texty. Už dnes umí experimentální systém rozpoznat několik stovek různých sportů ve videu. 

V rámci porozumění textu třeba umí software přečíst Pána prstenů a pak se s uživatelem o knize bavit

MMF24

Peníze by byly

Facebook má na rozvoj peníze, protože stále roste. Jen za poslední čtvrtletí poskočily jeho tržby o 42 % na 3,54 miliardy dolarů. Mobilní reklama už tvoří 73 % všech reklamních příjmů. 

Vzhledem k investicím do vývoje a budování nových datových center ale Facebooku klesl zisk. Za první tři měsíce letošního roku vydělala firma s 1,44 miliardovým uživatelským kmenem 509 milionů dolarů. O sto třicet milionů méně než loni.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).