Hlavní navigace

Facebook v Brazílii předstihl Orkut

Daniel Dočekal

Podle Facebook Blasts into Top Position in Brazilian Social Networking Market Following Year of Tremendous Growth (comScore) je tu jedna z velmi dlouho očekávaných změn. Jedno z posledních míst na světě, kde jedničkou mezi sociálními sítěmi byl Orkut (www.orkut.com), už také podlehlo soustředěnému tlaku Facebooku. Podle comScore Facebook za jeden rok v Brazílii vzrostl z 12 milionů na 36 milionů uživatelů. Orkut vzrostl za totéž období pouze o dva miliony uživatelů a se 34 miliony je tak na…

Podle Facebook Blasts into Top Position in Brazilian Social Networking Market Following Year of Tremendous Growth (comScore) je tu jedna z velmi dlouho očekávaných změn. Jedno z posledních míst na světě, kde jedničkou mezi sociálními sítěmi byl Orkut (www.orkut.com), už také podlehlo soustředěnému tlaku Facebooku. Podle comScore Facebook za jeden rok v Brazílii vzrostl z 12 milionů na 36 milionů uživatelů. Orkut vzrostl za totéž období pouze o dva miliony uživatelů a se 34 miliony je tak na druhém místě. Windows Live je na místě třetím s 13 miliony uživateli a těsně za ním je Twitter s 12.5 milionem. Google Plus má v Brazílii 4.3 milionu uživatelů.

WT100

Facebook ještě stále není jedničkou v některých zemích, ale jejich počet se neustále zmenšuje – podle říjnových dat od comScore šlo právě o Brazílii, ale také o Čínu, Japonsko, Jižní Koreu, Vietnam, Polsko a Rusko. 

Orkut byl vůbec první sociální sítí od Google. Spuštěn byl v roce 2004 a měl tedy určitým způsobem všechny předpoklady pro úspěch – hlavně spuštění zhruba v té samé době jako Facebook. Orkut ale vznikl jako „projekt ve volném čase“ a Google ho nedokázal nijak propojit se zbytkem svých služeb, natož podpořit marketingem. Brazílie byla jednou z mála zemí, kde se Orkut silně uchytil a dlouho dobu udržoval na pozici jedničky. 

Našli jste v článku chybu?