Nabízet 27 reklamních formátů, to je příliš mnoho i pro Facebook. V následujících šesti měsících v nich proto firma provede velký úklid, po kterém by jich měla zůstat méně než polovina.
První změnou, která by měla přijít už v průběhu června, a kterou by měli na první pohled zaznamenat i uživatelé, má být větší sjednocení vizuální podoby reklam. „Myslíme, že tento krok výrazně pomůže zadavatelům optimalizovat jejich kampaně na desktopu i v mobilech,“ slibuje si od změn Facebook.
V červenci pak Facebook „zařízne“ některé formáty, které jsou podle něj duplicitní. Půjde například o Otázky (Questions) – tedy možnost položit fanouškům stránek dotaz nebo anketní otázku, na kterou pak mohli odpovídat. Správci stránek se mohou ptát v příspěvcích na zdi (z pohledu Facebooku samozřejmě ideálně placených) a fanoušci mohou odpovídat v komentářích, vysvětluje to firma.
Skončí také Nabídky (Offers), což je tlačítko, pomocí kterého mohly firmy fanouškům zaslat cosi jako slevový kupón na své služby. A mohly tak získávat jejich e-mailové adresy.
Další změna se chystá na podzim, kdy se zadavatelé rozloučí se samostatným formátem Sponsored Stories (zjednodušeně jde o zvýraznění a zobrazování příspěvků či stránek, kterým dali vaši přátelé Líbí nebo k nim přidali komentář). Nově začne Facebook tento „sociální kontext“ k reklamním formátům přidávat automaticky - dnes totiž musí zadavatelé Sponsored Stories vytvářet zvlášť. Mimochodem – jednotlivých typů Sponsored Stories je dnes tak moc, že právě jejich zrušení zřejmě bude ve slíbeném snížení počtu formátů o více než polovinu hrát hlavní roli.
Změny jsou z pohledu Facebooku docela logické – v nabídce jeho reklamních formátů se dnes už jen málokdo vyzná. Z pohledu uživatele ale nečekejte, že by reklam na Facebooku nějak výrazně ubylo – budou jen trochu jinak vypadat a budou si zas o něco víc vyžadovat pozornost ve vašem Newsfeedu.
Zdroj: Tisková zpráva Facebooku