Hlavní navigace

Falešní Angry Birds, Instagram není bublina...

16. 4. 2012
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Angry Birds Space
… zemřel zakladatel Commodore, Chrome OS bude mít „okna“, Pinterest se stal třetí nejpopulárnější sítí v USA a lidé v USA mají v oblibě lokální zprávy (a přesto se hyperlokálnímu zpravodajství nedaří). Apple tvrdí, že Amazon byl monopol a politici se věnují na internetu digitálnímu populismu. Co týden dal a vzal?

Na úvod jedno zajímavé čtení – v Jeff Bezos: ‘Even Well-Meaning Gatekeepers Slow Innovation’ najdete dopis Jeffa Bezose. Stojí za přečtení, ať už v podobě výtahu na Wired, nebo v kompletní podobě.

HARDWARE

Ve věku 83 let zemřel Jack Tramiel, zakladatel legendy jménem Commodore (to se psal rok 1950 a vše začalo psacím strojem a kalkulačkami aby posléze došlo na věci jako VIC-20 či Commodore 64). (via Computer Legend and Gaming Pioneer Jack Tramiel Dies at Age 83)

Tablety jsou používány nejvíce na úkor laptopů a tištěných knih. Vyplývá to z průzkumu společnosti Forrester. Ten kdo si koupí tablet omezí nejvíce používáni laptopu, tištěných knih, desktopu, tištěných magazínů a novin. Podstatně menší vliv to má na používání mobilních telefonu či přenosné herní konzole. A ještě menší na sledování televize či e-čtečky. Tablety na druhou stranu vedou k vyššímu sledování online videa. (viz Tablets Siphoning Away Time With Desktops and Traditional Media)

Tolik diskutované „brýle“ od Google budou prý fungovat i s běžnými brýlemi, alespoň se to můžete dočíst v Google Project Glass works with prescription glasses.

SOFTWARE

Google Chrome OS by, podle TechCrunch.com, měl brzy vypadat daleko více jako Windows než jako prohlížeč. Osobně bych dodal, že spíš „více jako operační systém“ než prohlížeč. Konec myšlence „jednoho okna“ přináší „Aura“ a  klasický systém více oken, tedy něčeho co je běžné u dalších desktopových operačních systémů. Pokud byste si chtěli Chrome OS (respektive Chromium OS) vyzkoušet na notebook/netbooku, zkuste chromeos.hexxeh­.net/lime.php

CloudOn se podařilo vyřešit potíže s licenčními podmínkami software od Microsoftu a na iPadu tak můžete už používat Microsoft Office (ale i řad dalšího software). Řešení je to zajímavé, protože iPad se proměňuje ve vzdálený terminál a Windows s potřebným software používáte na serverech CloudOn (viz CloudOn Brings Microsoft Office, Adobe Reader To Your iPad).

BEZPEČNOST A SOUKROMÍ

Sophos upozorňuje na riziko týkající se soukromí a koupě Instagramu Facebookem (viz Sophos Warns Against Privacy Danger Posed by Instagram Acquisition). Doslova říká, že „co je potřeba rozpoznat je, že pokaždé když se rozhodnete uložit online vaše informace, měli byste předpokládat, že mohou být použita pro marketingové účely a že se mohou stát veřejně přístupnými“. Podle Sophosu je akvizice Instagramu perfektní příklad toho, jakou nejistou budoucnost mají data, která sdílíte.

Podle Leviathan Security Group jsou aplikace „bez přístupových práv“ na Androidu také potenciálně nebezpečné. Mohou často získat přístup k údajům v telefonu a (například) pomoc vyvolání prohlížeče s parametrem je z telefonu dostat ven (přístup k internetové/da­tové komunikaci totiž normálně nemají). (viz ‚No permissions‘ Android apps still pose mild security risk)

Falešní Angry Birds Space? Samozřejmě, jak jinak. Vytvářet falešné aplikace a hry je v poslední době populární nástroj tvůrců virů a malware. Rovio varuje ve WATCH OUT FOR FAKE VERSIONS OF ANGRY BIRDS SPACE přes výskytem malware v podobě falešných Angry Birds Space. K nalezení na alternativních tržištích pro Android (na Google Play nikoliv).

Kickstarter.com chce pouze poklidné projekty, takže pokud je někdo obětí stalkingu, prostě ho Kickstarter vykopne (viz Banned from Kickstarter for Being a Stalking Victim). Jinými slovy, až budete chtít zlikvidovat konkurenci využívající Kickstarter.com, tak stačí, když jim trochu vytapetujete projekt spamem. Kauza má samozřejmě pokračování, v Crowdfunding site Kickstarter accused of banning artist who received ‘too much comment spam’ je „omluva“ od Kickstarter.com, ze které ale asi nebudete příliš moudří.

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Pinvolve je aplikace na Facebooku zpřístupňující fotografie firemní Stránky v podobě hodně se blížící Pinterestu. Něco co by Facebook mohl nabídnout, protože práce s fotogaleriemi je na firemních Stránkách stále hodně pozadu.

Sephoranovou verzi webu se řadou novinek okolo (viz Sephora Gives Its Shopping Experience a Makeover) – hlavně integrací Pinterestu i Instagramu, novinky pro iPady a iPody. Integrace Pinterestu jde tak daleko, že e-shop Sephory nabízí PinIt knoflíky.

Instagramu se toho v uplynulém týdnu napsalo opravdu hodně. A asi nepřekvapí, že vznikly i nové infografiky – jedna z nich (viz Instagram: From Zero to $1 Billion in 17 Months) je pohledem na historii vzniku Instagramu.

A ještě jeden zajímavý článek o Instagramu – Instagram’s Buyout: No Bubble to See Here. Zajímavý je i tabulkou s přehledem akvizicí (od Geocities v roce 1999 až po Instagram). A pohledem na to, jak se jednotlivé akvizice jeví – z hlediska ceny za uživatele, ceny za zaměstnance (tam by Instagram byl jasným vítězem) a ceny za poměr mezi zaměstnanci a uživateli (a tam je Instagrem pozitivním vítězem).

MARKETING

Dvě minuty, tak dlouho udrží pozornost typický „Digital Native“ (označení pro generaci narozených v devadesátých letech minulého století, tedy lidí zvyklých na přítomnost webu a mobilů). Během jedné hodin se testované subjekty vydaly na 27 rozdílných platforem (televize, magazín, tablet, smartphone, atd). Co z toho plyne? Emoční zapojení je u této generační skupiny nízké. (via The misunderstood ‚digital native‘ has a two-minute attention span)

Pinterest je třetí nejpopulárnější sociální sítí v USA a cílem řady marketingových snah. Pokud se chcete podívat na příklady úspěšného využití, zkuste Who is Winning by Pinning? The Best of Pinterest Campaigns (So Far)

Digitální populismus v politice? Ano, nejde si toho nevšimnout, že působení politiků (hlavně) na sociálních médiích je samozřejmě tvrdá práce agentur a odborníků na komunikaci. How Digital Populism Is Reshaping the Body Politic se sice týká hlavně USA, ale přesto je to zajímavé čtení.

72 % dospělých v USA má v oblibě místní (lokální) zprávy. Podle Pew Internet & American Life Project pokračuje většina Američanů ve sledování lokálních zpravodajských zdrojů. Mezi zdroje získávání místních informací ale patří i „word of mouth“, tedy komunikace přímo ústně šířené lidmi.  (viz 72% of Adults Are Local News Enthusiasts [STUDY])

MOBILNÍ APLIKACE

HoneyGram se může hodit androidistům hledajícím alternativního klienta pro Instagram. Podle popisu podporuje i Google TV (ne že byste něco takového mohli zatím v našich krajích využít)

Microsoft platí tvůrcům software nemalé částky za to, že převedou populární aplikace na Windows Phone 7 platformu. Horace Dediu z Asymco v Take the money and run tuto aktivitu přirovnává k něčemu podobnému z minulosti. Z filmového průmyslu.

Jakob Nielsen zveřejnil další užitečný článek týkající se designu/webdesignu, Mobile Site vs. Full Site shrnuje řadu užitečných postřehů týkajících se designu webu – pro klasickou a pro mobilní podobu.

STARTUPY

Silicon Valley, London, NYC: Startup Genome Data Reveals How The World’s Top Tech Hubs Stack Up na TechCrunch.com se zmiňuje o Startup Genome a zajímavé mapě toho, kde na světě se startupový ekosystém nejvíce rozjíždí. A je to zajímavý pohled.

MMF24

E-KNIHY

Apple se v reakci na žalobu z monopolního chování a kartelových dohod nechalo slyšet, že monopol byl Amazon. A iBookStore byl prospěšný v tom, že zabránil právě Amazonu získat příliš mnoho vlivu. A také prý přispěl k zlepšení e-knih. To první by se dalo chápat, to druhé je otázkou. (viz Apple rebuffs DOJ e-book suit, says Amazon was monopoly)

Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).