Hlavní navigace

Fotbalové Euro 21 přineslo minulý týden největší růst ČT Sport, propadala se Prima

22. 6. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – V meziročním srovnání ale Prima stoupala, stejně jako Nova a Barrandov. Významný pokles vykázala ČT, která loni vysílala fotbalové mistrovství světa.

Mezitýdenní vývoj (vs. 24. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Fotbalové mistrovství Evropy do 21 let, které se od minulého týdne koná v České republice, pomohlo sportovnímu kanálu České televize k největšímu růstu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Oproti předminulému týdnu si ČT Sport polepšila o 0,88 procentního bodu na hodnotu 3,26 procenta. Dařilo se také dvěma největším stanicím skupiny Nova. Filmová Nova Cinema si polepšila o 0,48 procentního bodu na hodnotu 4,80 procenta a hlavní kanál Novy o 0,39 procentního bodu na 23,77 procenta. Naopak největší pokles potkal hlavní kanál Primy (- 0,56 procentního bodu na podíl 13,17 procenta), Primu Cool (- 0,41 procentního bodu na 3,12 procenta) a ČT1 (- 0,37 procentního bodu na 14,18 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima skokanem týdne, rostla nejvíc i jako skupina. U mladých byla nad ČT

Z pohledu celých televizních skupin se minulý týden dařilo nejlépe České televizi, která si v souhrnném celodenním podílu všech svých programů na publiku starším 15 let polepšila oproti předminulému týdnu nejvíce ze všech čtyř největších televizních domů v Česku. Konkrétně o 0,92 procentního bodu na hodnotu 28,04 procenta. Pozici lídra trhu si ale s náskokem udržela skupina Nova, i když si pohoršila o 0,11 procentního bodu na celkový podíl 32,81 procenta. Výraznější pokles potkal skupinu Prima, jež se propadla o 0,94 procentního bodu na hodnotu 20,75 procenta. Z komerčních televizních skupin stoupala jako jediná skupina Barrandov, jež si polepšila o šest setin procentního bodu na hodnotu 5,74 procenta.

Top 10 všechny stanice (25. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

Rovněž u mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově a obchodně soustředí skupina Nova, minulý týden nejvíce narostl podíl ČT Sport. Díky fotbalovému Euru 21 si polepšila o 0,73 procentního bodu na hodnotu 3,02 procenta. Obdobný růst, o 0,65 procentního bodu na hodnotu 6,66 procenta, zaznamenala Nova Cinema a dařilo se i hlavnímu kanálu Novy (+ 0,54 procentního bodu na 27,34 procenta). Naopak propad dvou největších programů Primy byl u mladšího publika větší než u širší skupiny všech dospělých diváků nad 15 let. „Velká“ Prima si pohoršila o 0,91 procentního bodu na hodnotu 10,43 procenta, Prima Cool o 0,82 procentního bodu na 5,16 procenta. Významněji klesala i ČT1 (- 0,54 procentního bodu na 10,53 procenta).

MINULÝ ROK: Druhý týden MS ve fotbale ubíral diváky Primě a ČT1, Nova zůstala na svém

Jestliže u širší cílové skupiny všech dospělých diváků nad 15 let si minulý týden coby skupina nejvíce polepšila Česká televize, u mladšího publika od 15 do 54 let roli premianta převzala skupina Nova. V součtu všech pěti svých volně šířených kanálů si oproti předminulému týdnu polepšila o 1,21 procentního bodu na hodnotu 38,84 procenta. Česká televize stoupala o trochu méně, konkrétně o 0,52 procentního bodu na celkový podíl 22,64 procenta. Mírný nárůst o osm setin procentního bodu na hodnotu 4,15 procenta zaznamenala skupina Barrandov. Jako jediná z „velké čtyřky“ klesala skupina Prima, která si pohoršila o 1,72 procentního bodu na hodnotu 20,75 procenta (mezitýdenní nárůst zaznamenala pouze Prima Zoom).

Kanály – průměrné podíly (25. týden 2015)
Graf podílu kanálů (25. týden 2015)
Graf podílu skupin (25. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 25. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 25. týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila televize Prima. Její podíl narostl o 1,04 procentního bodu na hodnotu 13,17 procenta. Hned po ní následovala ČT2, která si meziročně připsala 0,98 procentního bodu na letošních 4,58 procenta, a ČT1, která si polepšila o 0,77 procentního bodu na hodnotu 14,18 procenta. Opačný trend vykázala ČT Sport, která loni touto dobou vysílala mistrovství světa ve fotbale. Kvůli němu si meziročně pohoršila o 5,91 procentního bodu na hodnotu 3,26 procenta. Výrazně menší pokles zaznamenal hlavní kanál Novy (- 0,25 procentního bodu na 23,77 procenta) a Prima Zoom (- 0,22 procentního bodu na 1,79 procenta).

Loňský fotbalový šampionát v Brazílii se podepsal na celkovém meziročním poklesu České televize coby televizní skupiny. Oproti loňskému 25. týdnu si v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let pohoršila o 3,67 procentního bodu na hodnotu 28,04 procenta. Všechny tři velké komerční televizní skupiny oproti tomu zaznamenaly růst. Z dvou hlavních hráčů si nejvíce polepšila skupina Prima, která si meziročně připsala 0,93 procentního bodu na hodnotu 20,75 procenta. Dařilo se také skupině Nova, jež zaznamenala nárůst o 0,69 procentního bodu na letošních 32,81 procenta. A rostla také nejmladší skupina Barrandov, která si oproti loňsku, kdy provozovala pouze jeden televizní kanál, polepšila dokonce o 1,12 procentního bodu na hodnotu 5,74 procenta.

ebf - partner 1

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních stanic hned čtyři v průměrném celodenním podílu na sledovanosti polepšily víc než o jeden procentní bod. Největší nárůst zaznamenal hlavní kanál Novy (+ 1,87 procentního bodu na 27,34 procenta) následovaný sesterskou Novou Cinema (+ 1,76 procentního bodu na 6,66 procenta). Dařilo se ale také hlavnímu kanálu Primy, jehož podíl narostl o 1,12 procentního bodu na hodnotu 10,43 procenta, a také ČT2, která si polepšila o 1,10 procentního bodu na 4,14 procenta. Největší meziroční pokles vykázala kvůli loňskému světovému fotbalovému šampionátu ČT Sport: propadla se o 6,92 procentního bodu na hodnotu 3,02 procenta. Klesal ale i hlavní kanál Barrandova (- 0,42 procentního bodu na 3,36 procenta) a Prima Zoom (- 0,40 procentního bodu na 2,05 procenta).

Loňský fotbalový šampionát v Brazílii se podepsal na silném meziročním poklesu celé České televize, která si jako skupina u mladšího publika od 15 do 54 let pohoršila v souhrnném celodenním podílu na sledovanosti o 5,32 procentního bodu na hodnotu 22,64 procenta. Komerční televizní skupiny meziročně stoupaly. Nejvíce skupina Nova, která si polepšila o 3,49 procentního bodu na hodnotu 38,84 procenta. Následovala skupina Prima, která si připsala 0,92 procentního bodu na letošních 20,75 procenta. Mírný nárůst o 0,37 procentního bodu na podíl 4,15 procenta zaznamenala díky dvěma novým celoplošným kanálům i skupina Barrandov.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).