Počet e-shopů přesáhl v České republice už 40 tisíc, přičemž většina využívá model, kdy své zboží prezentuje pomocí klasických fotografií. Podle odborníků budou mít ale v budoucnu úspěch především ti, kteří dokáží svým zákazníkům poskytnout maximální množství informací o nabízeném zboží.
„Řada tuzemských e-shopů neposkytuje nakupujícím dost informací, chybí sdílení detailů. Zákazník tak musí pořád do kamenné prodejny,“ řekl například internetový podnikatel Jiří Hlavenka.
Jednou z cest, která by mohla zájemcům o nějaké zboží zprostředkovat víc detailů o vybraném výrobku, jsou 360° fotografie. Atelier Mošnov je jednou z největších tuzemských společností, která se na produktové focení, a to hlavně i v 360° provedení, specializuje. Server Lupa.cz se s ní proto dohodl, aby alespoň částečně její lidé popsali a na fotografiích ukázali, jak takové fotografování probíhá.
Fotografické studio ze severu Moravy dokáže tímto způsobem vyfotografovat i předměty o velikosti osobního automobilu nebo traktoru. Sestavilo si kvůli tomu samo i otočnou plošinu, která je zabudovaná v zemi. V Česku jiná tak veliká neexistuje.
„Začali jsme s menšími věcmi, zrovna auto je ale výzva kvůli odleskům na karoserii i velikosti fotografovaného objektu,“ říká Lukáš Vlček, manažer Ateliéru Mošnov. Firma má k dispozici v ateliéru další čtyři menší točny a k tomu ještě jednu mobilní, kterou si firma opět montovala sama.
Další informace o průběhu fotografování najdete v popiscích pod jednotlivými fotografiemi.
Podívejte se na video, jak v ateliéru fotografovali osobní vůz: