Hlavní navigace

Globální příjmy z mobilní reklamy vzrostly meziročně o 83 procent

Autor: Isifa
Martin Vyleťal

Loni se v mobilní reklamě protočilo 179 miliard korun. Z toho ve střední Evropě 2,25 miliardy korun. Největší podíl připadl na kontextovou reklamu. Vyplývá to z údajů agentury IAB.

Podle údajů, které dnes zveřejnily agentury US Interactive Bureau (IAB), IAB Europe a IHS, vrostly loni výrazným způsobem výdaje do mobilní reklamy. Globální příjmy z reklamy dosáhly 8,9 miliard dolarů (179 miliard korun).

Velikost globálního trhu s mobilní reklamou. Meziroční nárůst 2011 v. 2012 (v miliardách dolarů).
Autor: Copyright © 2013 IHS Inc.

Velikost globálního trhu s mobilní reklamou. Meziroční nárůst 2011 v. 2012 (v miliardách dolarů).

Nejvíce zadavatelé utratili za mobilní reklamu v regionu Asie a Tichomoří (3,6 miliardy dolarů). Jen nepatrně za ním zaostaly státy Severní Ameriky (3,5 miliardy dolarů).

Podíly jednotlivých regionů na globálních příjmech z mobiní reklamy.
Autor: Copyright © 2013 IHS Inc.

Podíly jednotlivých regionů na globálních příjmech z mobiní reklamy.

Příjmy z mobilní reklamy rostly výrazně ve všech regionech. Ve střední Evropě stouply meziročně o 69 procent na 112 milionů dolarů.

Příjmy z mobilní reklamy v jednotlivých regionech (v milionech eur).
Autor: Copyright © 2013 IHS Inc.

Příjmy z mobilní reklamy v jednotlivých regionech (v milionech eur).

Na celkových číslech se z více než poloviny podílely příjmy z kontextové reklamy (necelých 52,8 %), následuje displejová reklama (necelých 38,7 %) a zasílání zpráv (8,5 %).

Podíly jednotlivých forem mobilní reklamy na globálním trhu.
Autor: Copyright © 2013 IHS Inc.

Podíly jednotlivých forem mobilní reklamy na globálním trhu.

Oproti roku 2011 se zvýšil podíl kontextové a displejové reklamy na úkor messagingu. 

Meziroční nárůst jednotlivých forem mobilní reklamy. (globální trh)
Autor: Copyright © 2013 IHS Inc.

Meziroční nárůst jednotlivých forem mobilní reklamy. (globální trh)

V jednolivých regionech se ale podíly reklamních formátů liší. Jestliže v západní Evropě generovala loni 60 % příjmů mobilní reklamy kontextová reklama, ve střední Evropě se kontextová reklama podílela na celkových příjmech jen ze 36 %. 

CIF17_Smuclerova_L

Podíl jednotlivých forem mobilní reklamy v regionech.
Autor: Copyright © 2013 IHS Inc.

Podíl jednotlivých forem mobilní reklamy v regionech.

Pozn. Čísla, ze kterých IAB vychází, jsou po odečtení slev, ale před odečtením agenturních provizí.

Zdroj: IAB Global Mobile Advertising Revenue Report

Našli jste v článku chybu?