Ofenziva reklam do mobilních zařízení pokračuje. Google oznámil několik nových formátů, které začlení do nabídky Google Display NetWork, AdMob a DoubleClick. Zadavatelům mají být k dispozici v průběhu několika následujících měsíců.
Ve většině případů jde o formáty, které využívají celou plochu displeje. Po době, kdy se reklama v mobilních zařízeních omezovala skoro výhradně na nenápadné bannery krčící se v patě obrazovky, tak přichází čas velkoformátových řešení. Uživatelé asi nebudou moc rádi, zadavatelé reklamy ale určitě ano.
Mezi novinkami jsou například tzv. engagement bannery. Skládají se ze dvou částí – menšího banneru, který je jakýmsi náhledem a po kliknutí otevře větší variantu přes celý displej. Součástí menšího banneru přitom může být slideshow z fotogalerie, náhled videa z YouTube nebo náhled z mapy. Vypadat to má například takto:
Zadavatel přitom Googlu zaplatí jen v případě, že uživatel ve větší verzi banneru na něco klikne – spustí video, podívá se na fotky nebo do mapy.
V mobilních aplikacích se můžeme těšit také na videoreklamu. Google tento formát zatím testuje jen v mobilních hrách, nově se ale TrueView Ads rozšíří i do dalších aplikací. Video se přehrává přímo v aplikaci a má i tlačítko pro přeskočení reklamy. Zadavatelé opět platí pouze v případě, že se uživatel rozhodne nechat reklamu dohrát do konce.
Google do mobilních zařízení uvede i tzv. sticky bannery – tedy takové, které zůstávají „přilepené“ k dolní hraně displeje, i když uživatel scrolluje. Poslední novinkou mají být tzv. interstitialy, tedy reklamy, které se zobrazí uprostřed nějaké činnosti – například čtení článků v aplikacích – a vyplní celý displej.
Google k novým formátům zadavatelům zpřístupní i nástroje pro automatickou změnu velikosti bannerů, konvertování videospotů z Flashe do HTML5 nebo pomůcku pro vytváření rich media bannerů.
Zdroj: Blog Googlu