Hlavní navigace

Google chystá nové formáty reklam pro mobily, roztáhnou se přes celý displej

David Slížek

Bannery lákající na fotky a videa, videoreklama uvnitř aplikace, nebo reklamy přilepené k dolní hraně displeje. Nové formáty Googlu přijdou v průběhu několika měsíců.

Ofenziva reklam do mobilních zařízení pokračuje. Google oznámil několik nových formátů, které začlení do nabídky Google Display NetWork, AdMob a DoubleClick. Zadavatelům mají být k dispozici v průběhu několika následujících měsíců.

Ve většině případů jde o formáty, které využívají celou plochu displeje. Po době, kdy se reklama v mobilních zařízeních omezovala skoro výhradně na nenápadné bannery krčící se v patě obrazovky, tak přichází čas velkoformátových řešení. Uživatelé asi nebudou moc rádi, zadavatelé reklamy ale určitě ano. 

Mezi novinkami jsou například tzv. engagement bannery. Skládají se ze dvou částí – menšího banneru, který je jakýmsi náhledem a po kliknutí otevře větší variantu přes celý displej. Součástí menšího banneru přitom může být slideshow z fotogalerie, náhled videa z YouTube nebo náhled z mapy. Vypadat to má například takto:


Autor: Google

Autor: Google

Zadavatel přitom Googlu zaplatí jen v případě, že uživatel ve větší verzi banneru na něco klikne – spustí video, podívá se na fotky nebo do mapy.

V mobilních aplikacích se můžeme těšit také na videoreklamu. Google tento formát zatím testuje jen v mobilních hrách, nově se ale TrueView Ads rozšíří i do dalších aplikací. Video se přehrává přímo v aplikaci a má i tlačítko pro přeskočení reklamy. Zadavatelé opět platí pouze v případě, že se uživatel rozhodne nechat reklamu dohrát do konce.


Autor: Google

Google do mobilních zařízení uvede i tzv. sticky bannery – tedy takové, které zůstávají „přilepené“ k dolní hraně displeje, i když uživatel scrolluje. Poslední novinkou mají být tzv. interstitialy, tedy reklamy, které se zobrazí uprostřed nějaké činnosti – například čtení článků v aplikacích – a vyplní celý displej.

EBA_24.5.


Autor: Google

Sticky banner (vlevo) a interstitial (vpravo)

Google k novým formátům zadavatelům zpřístupní i nástroje pro automatickou změnu velikosti bannerů, konvertování videospotů z Flashe do HTML5 nebo pomůcku pro vytváření rich media bannerů.

Zdroj: Blog Googlu

Našli jste v článku chybu?
30. 9. 2014 10:17

Já je nechci posadit na zadek, jen jsem zveřejnil můj postoj. Jen pokud takhle začne přemýšlet víc lidí, začnou se tím zabývat.

AdBlock taky umravnil velkou část reklamního trhu. Někteří pochopili, že čím víc bude na lidi reklama ze zálohy skákat, tím víc jich donutí k instalaci AdBlocku. Naopak, neagresivní reklamu, třeba textovou, nechává AdBlock žít a spousta lidí se kvůli rozumný reklamě nebude po AdBlocku shánět.

A tak je to správné, tak to má být.

PS: Je víc důvodů, proč mít na m…