Hlavní navigace

Google nabízí přehled svých služeb vhodných pro startupy

7. 11. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Google Autor: 21971
Vyvíjejte, měřte, vylepšujte, distribuujte a vydělávejte. Do těchto kategorií rozdělil Google své webové aplikace, které podle něj nejlépe vyhovují potřebám startujících internetových firmiček.

Pro zakladatele internetových startupů připravil Google přehled čtyřiadvaceti svých služeb, které by se jim mohly při rozjezdu podnikání hodit. Nejde o nic světoborného, spíš o marketingový tah, způsob, jak se popovézt na celosvětové vlně zájmu o startupy a zároveň získat nové uživatele pro některé méně známé služby. Přehled můžeme interpretovat také jako zprávu o tom, na co ze svého rozsáhlého portfolia internetový obr sází, v čem vidí budoucnost a zajímavé je také nad seznamem zavzpomínat nad službami, které ještě fungují, startupům by se mohly také hodit, ale v posledním počinu je je Google opomíjí.

Mezi vývojářskými nástroji v kategorii Build zaujme například Prediction API, které umí analyzovat historická data a na jejich základě potom díky chytrým, samostatně se učícím algoritmům, které běží samozřejmě v cloudu, předpovídá, jaký je nejpravděpodobnější další vstup. Funkce, která může uživatelům vyplňování webového dotazníku báječně ulehčit – jsou-li dostatečně předvídatelní – ale někdy také pekelně ztížit. Za zmínku stojí také opětovně demonstrovaná plná podpora Googlu pro HTML5.

ebf - partner 1

kategorii Měření Google vedle obligátních Analytics propaguje svůj nástroj pro A/B testování Website Optimizer. V rubrice Enhance potom najdeme jednak podporu standardu OpenID a potom sbírku API služeb, která Google momentálně prosazuje jako své priority: Google Plus, YouTube, Mapy a Google Apps. Kolonka Get out there věnovaná distribučním a propagačním kanálům hází do jednoho pytle  obchody s aplikacemi – Android Market, Chrome Web Store a Apps Marketplace společně s tlačítkem +1 coby nástrojem virálního sociálního marketingu.

Monetizačním nástrojům u Googlu pochopitelně dominují reklamní systémy AdMob a AdSense. Přesto v tomto přehledu nejsou uvedeny na prvním místě. Tam Google propaguje dva nástroje určené k prodeji obsahu uvnitř mobilních a webových aplikací. Zde je interpretace marketingového sdělení jednoduchá: Google by si rád ukousl větší díl z tohoto výživného koláče, který prozatím drží pevně v rukou konkurenční Apple. Jako výsměch českým vývojářům, kteří stále nemohou přes Google své aplikace jednoduše a legálně prodávat, působí zařazení již zmíněného Android Marketu, Chrome Web Store a Apps Marketplace. Útěchou tuzemským vývojářům může být fakt, že popisovaná startupová prezentace není primárně určena jejich očím.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).