Hlavní navigace

Google otevírá Exportní akcelerátor. Chce učit firmy marketing v cizině

8. 4. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Google
Vyhledávač rozšiřuje svůj záběr a v rámci služeb pro podnikatele otevírá nový akcelerátor pro exportéry. Pomáhat by měl především v digitálním marketingu.

V Bruselu je pod palbou obvinění, v Česku chce Google podporovat tuzemské exportéry. Takzvaný Exportní akcelerátor má místním podnikatelům dávat tipy a postupy, jak postupovat s digitálním marketingem v cizině. 

Nová aktivita navazuje na plán Googlu podporovat digitální ekonomiku. Do roku 2016 chce firma vyškolit milion Evropanů v základních digitálních dovednostech. Připravila si na to 25 milionů eur. 

"Díky internetu v Česku vyrůstá celé nové odvětví zaměřující se na vývoj a distribuci digitálních produktů a služeb, ať již je to software, online hry, nejrůznější webové portály, srovnávače, analytické nástroje nebo tzv. e-shopy. A právě těmto firmám bychom rádi pomohli,“ tvrdí obchodní ředitel české pobočky Googlu Jan Vraný.

Tříměsíční program složený z přednášek, workshopů a individuálních konzultací bude zdarma. Účastníky by měl naučit práci s marketingovou kampaní na internetu, především pak ve službách Googlu. Do pilotního projektu se mohou hlásit firmy, které mají globálně prodejný produkt. Uzávěrka přihlášek je patnáctého dubna. 

Křisťálová Lupa 24 hlasovani

V čele sestavy, která za akcelerátorem stojí, je šéfka tuzemské pobočky Taťána le Moigne nebo David Špinar, Jan Vraný, Markéta Kabátová nebo Jana Zdarsa. Zapojit by se měli i lidé z agentur a partnerů Googlu. 

Google se tak připojuje k aktivitám dalších korporací, které se snaží podporovat firmy tak, aby si z nich nenásilnou formou vychovaly své zákazníky. Podobně poskytují třeba Microsoft nebo IBM startupům svůj cloud a služby s tím, že sází na placené navyšování kapacit v případě jejich růstu. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).